Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Creative reader - 5 mars 2010 11:25

Hej hej.

Jag vet att d va länge sen jag skrev.

Men d är inte för att jag har mått dåligt som ni kanske trodde efter mitt senaste rätt mörka inlägg.

Jag har helt enkelt haft fullt upp hela veckan!

Rätt ovanligt för att vara mig men skojj har d vart.

D smärtsamma jag skrev om innan gäller förstås än.

Men livet går vidare fastän man har ont och d är bara dumt om man låter sig missa nåt skojj..

Så veckan har sett ut på följande sätt.

Hm.. Minns inte riktigt vad jag gjorde måndag utöver att tvätta.

Eller... Undra om inte G käkade middag hos mig och jag hängde hos honom resten av kvällen. Men d är ju mer eller mindre en vanlig dag för mig.

Tis ringde Ls och ville ha sällskap på stan.

Vi hade jätte trevligt men hon väckte endel tankar hos mig som mitt förra inlägg handlade om.

Och tro nu inte att d handlar om Ls för hon är en sååååå härlig person och underbar vän.

Lite taskigt va dock att tis hade vi ruggigt dåligt väder och vi va på stan i samma veva som G slutade jobbet.. Och jag glömde helt och hållet bort honom!!!

Inte för att han visste vi va på stan eller nåt men ändå.

Han slutade typ fem och närmare 10-15min över så insåg jag att tusan, vi hade ju kunnat ringa honom och gett honom skjuts. Men men...

Ytterligare 10-15 min senare så insåg jag att han inte skulle hem direkt utan först springa in på ett fik och köpa "middagsmackor" åt oss.

Så hade jag ringt när jag först kom ihåg att jag glömt honom så hade han fått skjuts..  Taskigt va?

Hann inte mer än hem så va d dags att fara med min boendestödjare och handla.

Hur illa är d inte när man har en shoppinglista, kollar på den flera gånger och ÄNDÅ missar det som stod allra överst.. hehe

Ni vet ju kanske hur jag kände mig resten av kvällen och framförallt ons morgon.

Jag hade knappt skrivit färdigt mitt förra inlägg och chattat lite innan d värsta av mitt grå humör började skingras.

Lite senare ringde Ls och ville ha sällskap igen på fler ärenden.

Det va så kul att umgås med henne.

Lite trisst va dock att mitt på stan fick jag värsta yrsel attacken som höll i sig i nästan fyra timmar.. Inte så att jag rammlade men d va inte långt ifrån.

Vet inte egentligen vad d beror på men jag gissar på att d är öronen som spökar.

Borde kanske kolla upp d men när d gäller yrsel så finns d så mycket...

Hur som helst så hade vi en riktigt trevlig dag.

Vi blev senare än planerat men denna gång glömde jag minsann inte bort G.

Så vi frågade om han ville ha skjuts men han tyckte att d skulle nästan ta lika lång tid att gå till oss som hem så han valde hemmet..

Eller mitt hem.

Jag skulle fixa plättar åt oss...

Är ju lite lättare att käka hos mig när han FORTFARANDE är utan kyl/frys.

Har han TUR kommer d en repartör IDAG! (dvs fredag)

Igår ringde Ls och ville åter igen ha sällskap när hon gjorde ärenden. (hon ska ha fest i helgen och sovfrämmande för första gången i sin nya lägenhet så d är endel att fixa)

Jag tackade förstås ja utan att tveka en sekund.

Vi har kommit varann så nära den senaste tiden.

Hon är toppen. =)

Vi tog en fika på stan (tredje dagen på rad) men hon tog en sallad och jag bara en latte.. Nån måtta får d ju vara på fikandet.. *L*

Hon behövde nåt stadigare för hon skulle bort och "motionera" (skriver så för att ingen på nåt sätt ska lista ut vem hon är)

När vi va klar på stan så for vi till henne.

Där får hon veta att det blev ingen motionskväll...

Och eftersom hon redan hade ätit men inte jag så fixade hon mig käk för att jag inte skulle smita hem så tidigt.

Är hon toppen eller vad???

Resten av kvällen va jag solo.

Satt på msn och chatt och hade riktigt trevligt.

Myste oxå i soffan och såg ghost wisperer mm...

Så trots att veckan kanske inte började så bra så har den vart riktigt toppen.

Och jag har insett att ibland måste man sluta tänka på saker.

Ibland måste man få må dåligt och ibland måste man sparka sig där bak för att rycka upp sig.

Men man kan bara sparka sig själv i baken så länge innan allt blir skit.

Så ibland är d bästa man kan göra bara att inse att det som är är....

Och så flyter man med strömmen ett tag.

Ibland finns d inte så mycket man kan göra..

Ibland är det bara dåligt.

Och ibland varken kan man eller har energin att göra nåt åt d..

Men man kan ha kul ändå.

Livet går vidare och passar man sig inte så kan man missa nåt.

Men tro nu inte d är slut på mitt "gnällande" för d...

Att gnälla här är en jätte bra ventilation för mig som gör att jag mår bättre efteråt.

Och d är ju liksom va livet går ut på..

Må så bra som möjligt med dom förutsättningar man har.

Eller hur?

Idag ska jag möta G på stan och vi ska bla handla för helgen och hämta ut ett paket åt mig..

Snacka att jag har fyndat..

Eller va sägs om en jacka, fyra delars sängkläder och en massa underkläder för typ 600kr ink frakt..

D ni.

Hoppas bara helgen blir lika trevlig som resten av veckan har vart.

Ha d bäst.

Och hörrni..

Glömt inte bort att visa att ni bryr er.

Och va inte så snabb att dömma människor.

D kan ligga mer bakom en handling än ni tror.

Kraaaaaaaaaaaaam

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards