Alla inlägg under juni 2010

Av Creative reader - 10 juni 2010 17:48

Hej igen..

Länge sen sist.. (not)

Så vad har hunnit hända sen igår?

Tja.. Idag har d vart varmt och soligt så jag har faktiskt legat ute och solat för ovanlighetsskull.. Jag är inte solar i vanliga fall..

Sen efter det tog jag en för lång promenad..

Jag vann över fobin men nu strejkar fötterna.. Får se om det alls blir nån prommis imorrn.. Inte skönt..

Men d va sååååå värt d.. =D

Loggade in på alias idag.

Hade tyvärr ett rätt otrevligt medelande...

Hur kommer d sig att dom som börjar smörigast ofta blir bland dom otrevligaste???

Anledningen att han är förbannad?

Jag frågade om dikterna han skickade var hans egna....

Visst va jag hemsk som frågade det????

Jag va ju nyfiken eftersom jag skriver själv och hade dom varit hans så hade jag blivit ruggigt imponerad.. Men d spelar väl ingen roll att d är nån annan som har skrivit dom? Visar ju bara att han har bra smak..

Men han tycker jag är oförskämd och otacksam..

Jösses...

Går ju inte att prata med nån som är så ombytlig och blir aggressiv när man inte ger den xakta responsen han förväntar sig...

suckar tungt..

Fattar inte att jag orkar bry mig...

Dags att kila igen..

Blir solo kväll så d blir nog några timmar vid datan..

Sköt om er.

Kram =)

Av Creative reader - 9 juni 2010 16:48

Här kommer en kort lite uppdatering från mitt lag. Idag kunde jag käka frukost utan alvedon.. jippi!!! Dock var d varmakoppen så d va egentligen inte så mycket "ätande".

Har vart och promenerat en timme.. Började jätte härligt.. Humöret va på topp.. Jag kände mig allmänt glad och sprallig osv...

Men naturligtvis så tyckte fobin d va dags att säga hej...

Så jag kunde inte gå min vanliga slinga utan försökte korta av den långa biten lite..

D hjälpte inte så d va bara att vända om...

Då blev den lugnare men jag vågade inte chansa och försöka igen utan gick bara min korta slinga.. 3-0 till fobin med andra ord..

Frågan är bara  hur jag gör imorrn..

Lekte med tanken att promenera istället för att ta en fika, men om fobin hojtar så gäller d att sparka den i baken omedelbart så den inte mopsar sig..

D svåra är bara att avgöra vilket av dom som ger mer..

Att gå den långa promenaden imorrn eller att ta en fika..

Båda är ju jobbiga på sitt sätt..

Mötte frissan förresten när jag promenerade.. (hon ställde ju in min och Gs klippning just innan vi skulle ut så d blev stressigt värre) Idag fick jag höra att anledningen att hon ställt in va pga hjärtinfarkt.. Huuuuu....

D kallar jag giltigt skäl...

D gäller att va rädd om sig...

Så njut av livet..

kram


Av Creative reader - 9 juni 2010 16:48

Här kommer en kort lite uppdatering från mitt lag. Idag kunde jag käka frukost utan alvedon.. jippi!!! Dock var d varmakoppen så d va egentligen inte så mycket "ätande".

Har vart och promenerat en timme.. Började jätte härligt.. Humöret va på topp.. Jag kände mig allmänt glad och sprallig osv...

Men naturligtvis så tyckte fobin d va dags att säga hej...

Så jag kunde inte gå min vanliga slinga utan försökte korta av den långa biten lite..

D hjälpte inte så d va bara att vända om...

Då blev den lugnare men jag vågade inte chansa och försöka igen utan gick bara min korta slinga.. 3-0 till fobin med andra ord..

Frågan är bara  hur jag gör imorrn..

Lekte med tanken att promenera istället för att ta en fika, men om fobin hojtar så gäller d att sparka den i baken omedelbart så den inte mopsar sig..

D svåra är bara att avgöra vilket av dom som ger mer..

Att gå den långa promenaden imorrn eller att ta en fika..

Båda är ju jobbiga på sitt sätt..

Mötte frissan förresten när jag promenerade.. (hon ställde ju in min och Gs klippning just innan vi skulle ut så d blev stressigt värre) Idag fick jag höra att anledningen att hon ställt in va pga hjärtinfarkt.. Huuuuu....

D kallar jag giltigt skäl...

D gäller att va rädd om sig...

Så njut av livet..

kram


Av Creative reader - 8 juni 2010 17:40

Här kommer en kort lite uppdatering..

Varför kort?

Har helt enkelt inte så jätte mycket att säga.

Helgen var riktigt trevlig..

Iallafall om man bortser från min sabla hals..

Men jag knaprade typ panodil så jag mådde bra.. (så länge jag inte skulle svälja)

Mån var jag först med Ls och handlade. Jag skulle egentligen fara med boendestödet på tisdag men kände jag behövde nåt annat att äta än hårdmackor..

visst är jag märklig? hehe

Tur nog så kunde hon.

Så jag köpte lite varmakoppen och nudlar.. Glider ner lätt och fint..

Vi gick på stan och tog en fika oxå..

Kändes inte alls bra.

Varken latten eller den mjuka bullen jag tog gick att njuta av d minsta.

Sen mötte jag G och vi var på apoteket så jag fick köpa bla alvedon och få lite råd.

Hon på apoteket tyckte att om halsen inte började bli bätttre till onsdag så borde jag ringa vårdcentralen.. (trots att jag inte hade nån feber)

På kvällen (dvs mån kväll) hade jag så ont i halsen att jag nästan ville gråta.

Visade sig att jag hade lite feber oxå.. Nätt och jämt men d hjälpte ju inte kan jag säga..

Men under natten vaknade jag och hade inte alls så farligt i halsen..

Trodde först d va för att panodilen eller va jag nu tog som fortfarande hjälpte men när jag steg upp i morse så mådde jag riktigt bra.

Har tagit alvedon frukost och middag för att kunna käka men ska nog inte ta nån inatt eller imorrn.. Ta i trä..

Vågade mig på en prommis oxå idag.. Vet inte hur länge jag gick men d var nog mer än en timme.. Men jag tog d rätt lungt.. Ville inte överanstränga mig.

Annars så ska jag till G runt halv åtta...

Har d rätt bra med andra ord..

Hoppas livet är snällt med er..

Kraaaaaaaaaam =)



Av Creative reader - 5 juni 2010 13:27

Alltså..

Vilken dag jag hade igår..

Såna dagar har man inte så ofta.

Som jag har berättat tidigare så känns d lite som att jag går omkring och väntar på nåt.

Som om jag är redo för nåt men vet inte vad.

Igår fick jag verkligen fart på inspirationen.

Jag berättade ju senast att jag igår skulle på en utställning med en kompis till Ls och bekant till mig.. Kallar henne för KE i detta inlägg.

Trots att jag vaknade med vääääldigt ont i ryggen så kände jag mig på gott humör.

Kanske oxå för att det var fredag =).

För ovanlighets skull så när vi for till utställningen så kände jag mig faktiskt riktigt snygg om jag får säga så själv. (och d får man väl?)

Jag hade dock inte gjort nåt särskilt..

Bara borstat håret (inte ens tvättat d) gjort en lätt makeup (ögonbryn maskara, eyeliner och beige ögonskugga och lite läppglans.. )

ett vanligt (lite väl enkelt) brunt linne och tajta jeans..

Till d hade jag mitt blåa halsband som har vart mormorsmors en gång i tiden. (blåa stora "pärlor") mina svarta snygga skor och min korta jacka..

Men när allt var på blev d riktigt snyggt..

Och jackan fick mig som vanligt att känna mig både längre och smalare..

NIIIIICE

Funderade dock hur jag skulle klara av att fara till utställningen.. Var längre bort än jag är bekväm med,men tack vare Ls så gick d bra.

Utställningen var jätte fin och jag blev så inspirerad att jag trodde jag skulle spricka.

Hennes stil känns lite som min egen men mycket mer tekniskt utvecklad förstås.

Var hur kul som helst att se och diskutera med henne.

Efteråt gick vi alla på stan.

Det va fullt av folk och massor av glad stämning och vädret var vackert även om det blåste i mesta laget.

Vi skrattade pratade och hade allmänt jätte roligt.

Jag höll upp en topp till KE och sa att denna hade jag minsann hemma. Då står hon och håller i samma topp och ska köpa den.. hahaha

Ls fyndade hur mycket som helst..

Själv var jag nöjd med mitt härliga sällskap (och så hade jag inga pengar med mig haha)

När mina skor höll på att mörda mina fötter helt (men d var d värt) så gick vi till fiket och satte oss där..

(tänk så mycket en knölig socka och en dåligt knuten sko kan sabotera för en)

Vi satt och pratade om lite allt möjligt.

Fick en massa tips av KE både om tavlor tyg tryck (eller spray i mitt fall) och tips om mina korta noveller..

Hon föreslog att jag skulle göra en bok och samla mina korta noveller och måla en tavla till var och en av dom.. Lät väldigt intressant..

Men ska jag vara ärlig så vet jag inte om hon sa d på fiket eller när vi åkte från utställningen.. Vi pratade så mycket hela dagen.

(ni skulle ha hört mig igår..nästan varje gång jag sa nåt till G, så började meningen med KE sa.. eller KE tycker.. hehe)

Jag fick jätte fina komplimanger om både mitt hår, kläder och hur smal jag var..

Vilket jag tyckte va jätte roligt för jag tycker mitt hår är gräsligt (kläderna var jag nöjd med i och för sig ) och att jag borde banta..

Själv hade jag både sagt och Ls hur fin jag tyckte hon var i håret och gillade KEs topp...

Vi kom fram till att vi är för hårda med oss själva och att vi oftare borde se oss genom en annas spegel...

Men det är väl lite så här i landet..

Tycket man illa om hur man ser ut så är man gnällig och fiskar efter komplimanger..

Men tycker man istället att man ser bra ut så anses man va högfärdig och behövs tas ner några snäpp...

Märkligt va?

Så nu har jag huvet fullllllllllt va ideer som jag måste börja förverkliga innan jag börjar tvivla på mig själv...

Gäller att passa på medan "ångan är uppe".

Annars var d en riktigt härlig kväll..

Har förstås vart hos G (har nog surrat sönder hans öron om KE misstänker jag) och d är trevligt som alltid..

Vi testade några nya spel han köpt och hade trevligt.   

Fick lite ont i halsen under middagen.. Hoppas d bara är nåt tillfälligt.

Vet inte riktigt vad som händer idag.

Vi ska iallafall göra smörgåstårta.. MUMS

Försöker komma på nåt tänkvärt att avsluta med..

Hmmmm...

Våga se d fina inom dig själv.

Kanske inte så djupt...

Men ändå..

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Av Creative reader - 3 juni 2010 23:02

Här har ni mig igen.

kan dock inte påstå att jag har nåt särskilt intressant att berätta.

G har fyllt år så jag har pysslat lite hos honom.. Va jätte kul och jag älskar att hitta på saker.. =)

När d kommer till presenter osv måste man nästan hålla fast mig så jag inte går för långt.. *L*

Lite kul va d dock när jag sprang fram och tillbaka mellan våra lägenheter när han va på  jobbet och bar på tårta fika osv .. Alltså d är fullt av byggarbetare i våra hus och dom tittade lite lustigt när jag passerade för typ femte gången  hehe...

Fick några blickar i dag oxå när jag va ute på en prommis..

D är lite nackdelen med att vara jag.. Jag passerar ju samma folk hela tiden.. Blir lite pinsamt efter ett tag....

Å andra sidan gör d att folk vågar komma fram eftersom man tycker man "känner" varann på ett vis när man ses så ofta..

Och jag älskar att möta nya människor..

Kan man ha d som hobby?

Annars har d regnat mest hela dagen..

När jag promenerade var d mest några små stänk men sen när jag skulle in till stan och möta G (köpte han en tshirt men i fel storlek så han fick byta) så blev jag desto blötare..

Blev ingen latte idag men G bjöd på kaffe och fika..

Hurra för mig..

Annars är d riktigt bra.

Ska i väg med Ls imorrn och kolla på en utställning. D ska bli kul.

Rent allmänt vet jag inte riktigt hur jag känner mig just nu..

Hm.. blev lite fel.. Skulle ha stått att just nu känns d mesta rätt toppen... =)

Men båda stämmer nog på sitt sätt...

Jag har massa energi och inspiration..

Men samtidigt känns d som att jag söker nåt. Väntar på nåt... Eller.. Jag vet inte...

Kanske nåt som ska finna mig?

Känner mig redo för ett äventyr..

Och med äventyr menar jag allt ifrån romans till nya bekantskaper.. Börja om att måla.. Skriva mer seriöst eller nåt helt annat som jag inte har kommit på än..

Hur som helst så är jag redo... =)

Jag är nog något av en sökare..

Men vad jag söker vet jag inte riktigt..

Jag söker efter inspiration.. Upplevelser.. Möten... Intressen..

Söker bara..

Finner mycket oxå..

Jag har mött så många roliga människor på mina promenader.. Och hoppas på att få möta många till..

Jag har så många roliga minnen mobbing och sjukdommar till trots...

Och jag har så mycket liv inom mig...

Så äventyret.. Kärleken... Livet...

Här är jag..

Och jag är redo...


Fånga dagen..

(kanske inte så orginellt men d passar ;) )

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam -<-<-@


Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards