Alla inlägg under september 2011

Av Creative reader - 28 september 2011 08:29

Här har ni mig igen.

Tänker inte säga idag igen att jag ska skärpa mig och bli bättre på att uppdatera.

Om jag ska vara ärlig så är en av anledningarna att jag bloggar så sällan att det tar så lång tid att skriva.

Inte som i att jag skriver långsamt eller inte har nåt att säga utan att det tar låååång tid från d jag trycker på en bokstav innan den dyker upp på skärmen. Och vips ser man ett fel i början på meningen.. Och sen tar d lika lång tid att radera det man har skrivit bara för att strax ha samma problem igen. Vet inte om alla har det problemet eller om det är nåt med min dator.. Men hur som helst får jag inte rätta känslan när jag skriver när det blir så hackigt.

Borde kanske testa blogga på Gs dator och se hur det funkar på den.

Har oxå litegrann funderat på att byta namn på bloggen.

AnonymQ känns så opersonligt.

Jag vill ju vara anonym, det är väldigt viktigt för mig..

Men bloggen är ju ändå rätt personlig så jag vill ju ha ett namn som mer reflekterar mig som person.

Kanske är fånigt.. Vad vet jag.. Men det känns som nåt fattas.. Nåt som visar mer vem jag är. Inte för att jag egentligen vet vad jag skulle kalla mig annars. Men det känns som att nåt borde jag väl hitta på? Kan man tycka. Eller? Först tänkte jag byta till ett av mina chattnick.. Men dom är ju oxå "lånade" och jag vill ha nåt som är "bara mitt" så att säga.. Men så länge jag inte kommer på nåt bättre eller så länge jag inte känner jag uppdaterar så ofta som jag borde kanske d är lika bra att behålla den som den är? Eller vad tycker ni?

Annars då?

Hm.. funderar..

Jag har vart på mitt sista besök hos sjukgymasten. Hon (och jag) anser hon har gjort det hon kunnat.. Finns inte så mycket mer att göra. Hon tyckte jag skulle ta en 10dagars pronaxen kur (är tydligen så länge man ska ta dom) eftersom det är det enda som har hjälpt hitils.

Men det känns ju inte så kul att få höra att inget mer kan göra...

Fast jag har rätt stora förhoppningar på pronaxen kuren.. Dom första fem dagarnar gjorde stor skillnad så jag hoppas 10dagar tar bort smärtan helt.

Och jag tänker ju inte sluta med träningen.. Den är ju bra oavsett om smärtan försvinner eller inte.. Är ju alltid bra att försöka hålla ryggen i trim. OM ryggen inte blir bättre så rä det vårdcentralen jag ska kontakta inte henne.. Och då kan d bli frågan om starkare mediciner eller tom kortison sprutor i ryggen.. Men det är att gå händelserna lååångt i förväg.

Så småningom har jag 4 nya tavlor att visa upp.. Är dock några veckor kvar än.. målar kanterna och dom måste tyvärr torka mellan vändorna och sen när jag har målat  dom sista så måste ju även dom torka innan jag visar dom.. Hoppas ni har tålamod. =)

Kanske inte är mina mest komplicerade tavlor eller ens dom snyggaste..

Men jag är jätte nöjd med dom.. iallafall tre av dom.

Annars har d inte hänt så mycket.

jo visst ja..

det har regnat .. och regnat... och regnat.. och regnat.. Hm.. sa jag att det har regnat? *S*

Igår hade vi faktiskt uppehåll på eftermiddagen så jag smet iväg på stan för att ta mig en fika.. Kände att jag behövde komma hemifrån. =)

Så jag tog min bok och satte mig faktiskt på ett annat café än jag brukar..

Tyvärr tyckte magen att en jätta mega super krasch skulle vara alldeles förträffligt så pang sa d.. J-a glad jag hann hem.. Mådde dåligt ett bra tag.. Var helt slut.. Nu vet jag inte om det var "magen" som bråkade eller pronaxen.. Dom är ju inte direkt jätte jippi för magen om man säger så..

Men jag klarade mig iallafall.. Måste nog ta mig en fika tur snart igen så inte fobin får nåt grepp.. Hahaha lite kul på ett sätt att kunna säga att jag faktiskt "måste" fika av hälsoskäl.. inte alla som kan det.. *S* Gäller att hitta d bra i d dåliga.. =P

Jag brukar säga att jag ser glaset som halvtomt.. Så bäst man njuter av varenda droppe.. Kallar mig den optimistiska pessimisten =)

Det var nog allt jag hade att säga idag.

Har ni tips på namn till min blogg så får ni gärna skriva =)

kramiz

Av Creative reader - 19 september 2011 16:28

Hejsan allihopa.

Jag hoppas att ni har haft en trevlig helg och att veckan har börjat bra.

Vi har haft en riktigt mysig helg som har innehållit allt från att läsa och spela till en frukost picknick.

Här kommer några bilder från den.

Sommaren är verkligen slut och hösten tagit över.

Ps.. Jag har målat 2 tavlor idag så förhoppningsvis dyker dom upp här om några veckor. Dom ska torka och fixas till lite först.

Kram från mig.

Ps2... Har nu ätit färdigt pronaxen kuren och den hjälpte verkligen..

Men sen jag slutade har jag börjat få ont igen.

Ska prata med sjukgymnasten imorgon och höra vad hon säger.

NU kommer bilderna =)

                         

Av Creative reader - 9 september 2011 12:02

Hejsan svejsan.

Här kommer en kort uppdatering om min lilla rygg.. =)

Jag fick en kommentar om att ta en andra åsikt om min rygg..

Problemet är lite att detta ÄR min andra sjukgymnast.

Som ni kanske minns så gick jag hos en tidigare (men bara ett besök) som sa att det berodde på svanken och gav mig en övning (som jag inte lyckades klara och det var mycket därför jag ringde nu igen) och sa att jag skulle göra nåt åt min säng..

Ons var jag på apoteket och bad dom om råd..  (dom är verkligen bra på att  hjälpa)

Så på måndag ska jag börja en femdagars pronaxenkur.. Och om jag inte bilr bättre av den tyckte hon att jag skulle ringa vårdcentralen om råd.

Jag gillar verkligen inte att ta tabletter.. Framförallt inte utan råd från läkarna.. Men jag är så desperat att nu kommer jag testa.. (tror jag iallafall)

Så man får vänta och se vad som händer..

Den stora frågan blir ju .. va tusan gör jag om tabletterna funkar????

Man kan ju inte knapra piller hela livet..

Ska man hoppas man har så tur att efter en kur så är jag bra för gott?

Bara testa och se antar jag.

Jag kommer förstås köra på med mina övnigar som vanligt.

Hoppas ni får en trevlig helg..

Kramiz =)

Av Creative reader - 7 september 2011 10:55

Nu är jag här igen.

Går visst inte så bra för mig att blogga som jag vill..

Har vart endel att göra den senaste tiden..

Dels springer jag till sjukgymnasten och så tränar jag.. men har oxå träffat lite vänner och annat skojj

Idag är det dock en uppdatering om ryggen som står på schemat.

Jag känner mig så sabla frustrerad.

Jag går hos sjukgymnasten... Jag gör övningarna hon har gett åt mig...och jag gör dom inom ramen om vad hon tycker är bra.

Och jag har hållt på hm.. minst 4 veckor? kan vara mer än d.

Men än har det inte blivit nån som helst skillnad i hur jag mår..

När vi träffades igår så tyckte hon att det var märkligt att jag inte har gjort några framsteg... Även om det säkert kommer ta tid så borde ju några framsteg märkas.

Men jag ligger fortfarande ihoprullad som en boll för att d är d minst smärtsamma sättet för ryggen och när jag ligger på sida kraschar axeln... Ond cirkel...

Jag frågade henne om jag skulle börja med några antiinflamatoriskt eller nåt..

OM DU VILL fick jag som svar.. (alltså hon sa d inte högljutt eller nåt)

Vaddå OM jag vill???

Handlar väl inte om vad jag VILL...

Handlar om att jag vill kunna sova på nätterna utan att ligga och vrida mig i smärta.

Handlar om att jag vill kunna ligga i sängen och njuta över hur mysigt d är..

Handlar om att jag inte vill känna mig orolig för att väcka G ytterligare en gång för att jag inte kan hitta nån ställning som inte gör ont...

Handlar om att jag är less på att vakna i smärta och vara så trött att jag nästan gråter för att jag bara vill sova...

Känns meningslöst att gå hos sjukgymnasten.

Har tyvärr inte haft nån mer smärtfri natt efter att hon har knakat mig.

Och hon säger inget nytt heller..

Känner mig så sabla frustrerad.

Känns som jag bara står och trampar vatten...

Kämpar som tusan men kommer ingenstans.

Ska fråga på apoteket om dom har nåt tips..

Dom brukar vara bra på sånt..

Vad annars kan jag göra?

D är ju bara att kämpa på.

Nog med gnället..

OM jag ska vara riktigt ärlig.

Utöver ryggen och axeln så är livet riktigt fint för tillfället..

Funderar på att köpa bokhyllor så jag får lite ordning och reda..

Ska fortsätta uppdateringen av min garderob..

Snacka vad jag behöver rensa.. hua...

Så livet är rätt bra ändå..


Sköt om er..

Kramiz

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards