Alla inlägg under juli 2010

Av Creative reader - 19 juli 2010 21:27

Här kommer en snabb liten uppdatering från mitt lag..

(sitter hos G och skriver medan han plinkar på gitarren.)

Hoppas att ni som jag har haft en riktigt underbar sommar (även om den är långt i från slut än).

Har blivit en massa underbara stunder många skratt och allmänt mysigt..

Och en sabla massa glass i värmen.   

En och annan hel kul ute kväll har d blivit och en sabla massa läsande.

Om jag skulle sammanfatta Gs semester med ett enda ord så går d inte...

Nja... Härlig passar ju kanske..   

Men d gör även ord som rolig mysig underbar oxå..

För att inte glömma VARM   

Har förstås inte bara vart sol och skratt..

Har vart endel mörker oxå..

men d spar jag till ett längre inlägg.

Men nu när Gs semster är slut så har jag nog mer tid att blogga.

Men förvänta er inte så mycket.

Jag undviker att vara hemma så mycket som d bara går för min lilla etta är en plåga att vara i nu.

Men jag hoppas ni inte glömmer bort mig och att ni har d riktigt sabla härligt.

Förresten..

Ni får gärna skriva i min gästbok

vet inte ifall ni har sett att jag har en..

Ha d bäst allihopa

Carpe cerevisi

  

Av Creative reader - 3 juli 2010 20:40

Jag just suttit och läst uppföljaren till Kathleen McGowans bok Den väntade.

Handlar om en kvinnlig författare och journalist som medan hon forskar om berömda kvinnor genom tiderna upptäcker en av kyrkans största hemligheter.

Något som det visar sig hon själv har en stor del i.

Denna triologi (jag har bara läst dom två första) är skriven med kärlek och värme.

Man dras med i historien.

Så detta är dagens boktips från mig..


Mitt andra tips är för er som gillar anime.

Då vill jag tipsa om den japanska(tror den är japansk iallafall) filmen Appelseed (ber om ursäkt om jag har stavat fel) Den är riktigt riktigt bra. Lite i stil med Ghost in the shell.

Fast.. Jag tycker nog tvåan är snäppet bättre.. =)

Men tvivlar på att G håller med mig där..

Han tycker nog den har blivit snäppet för hollywood..

Men d tycker jag bara gjorde den bättre..

Smaken som baken..

Det var allt från mig..

För nu iallafall.. =)

Av Creative reader - 2 juli 2010 22:58

Länge sen jag var här.

D beror helt enkelt på att G har semester så jag har mer eller mindre bott hos honom.

Förtillfället ons-fre nästa vecka är han dock hos sina föräldrar så nu passar jag på att uppdatera lite.

Även om nu detta inlägg inte blir nån direkt uppdatering..

Mer tankar.

Utan sällskap så har det blivit långa dagar så jag har sysselsatt mig med att bla se filmer. (har just fått hem ett gäng jag har beställt.)

Kanske dock lite fel tema att välja när jag är solo..

Kärlek..

I förrgår såg jag förnuft och känsla med bla kate winslet

igår såg jag Catherine Cooksons the girl

och idag blev d den första sex and the city filmen.

Och när jag såg den var det första gången på riktigt länge som jag kände mig verkligt singel.

Ensam.

Längtande.

Satt och funderade över mina egna rädslor när det tog slut med Big och Carrie och hon var tvungen att flytta.

Jag är en drömmare..

Jag längtar.

Fantiserar.

Planerar.

Men längre än så går d inte.

Jag får panik bara jag tänker tanken att nångång flytta ihop med någon.

För i min värld så tar alla förhållanden slut.

Och vad händer då?

Måsta flytta..

Dela upp allt..

Vem äger vad...

Alla saker har massa minnen...

Det var nog hemskt när d tog slut med G.

Vi tillbringade den natten med att packa ihop grejjer..

Bära hem hans dator som jag hade fått låna av honom.. Han sa jag kunde behålla den men d klarade jag inte av.. (var dessutom med ubuntu och jag klarar inte alla uppdateringar själv heller)

Och en jätte vacker möbel jag fått av honom..

Nu när vi är vänner så har jag tagit tillbaka vissa saker.. (har en egen dator som pappa hjälpte mig med) Men möbeln står här och vissa smycken har jag oxå..

Men allt kunde jag inte ta tillbaka..

Armbandet jag har på mig är med länkar man kan pussla ihop själv och alla romantiska fick han behålla.. Gjorde för ont..

Och alla söta nallar osv som jag fått fick han oxå tillbaka.. (har kvar en kalle *S*)

Jag är nog väldigt rädd av mig..

Vågar egentligen inte..

Men d tror inte folk om mig..

Dom tror jag är en som vågar..

Att jag är en som tar för mig...

Men d stämmer bara om jag hoppar i med båda fötterna först utan att hinna kolla vart jag landar..

Eller om nån "tvingar" mig in i nåt...

Jag var förlovad i min ungdom..

Enda anledningen jag lyckades med d var nog för att jag va säker på att killen skulle få kalla fötter och ångra sig...

Men d gjorde han inte...

Var nära jag gjorde d.. *L*

Var inte så att jag inte älskade honom..

Han var min första stora kärlek.

Jag var bara rädd..

Att bli sviken.

Lämnad.

Lurad.

Bedragen.

Förhållanden håller ju inte.

Bara se på statistiken.

Otrohet..

Gå bakom varandras ryggar..

Ta ut sin frustration på varandra..

Såra varandra...

Men jag är en Drömmare

romantiker.

Jag har ett stort hjärta med massor av kärlek att ge..

Och massa utrymme för att få oxå..

Så om rätt person frågar..

Om rätt person vill vara i en relation med mig..

Om rätt person vågar med mig...

Då blundar jag och hoppar i med båda fötterna...

För att älska är att leva


Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards