Alla inlägg under december 2012

Av Creative reader - 5 december 2012 23:51

Åååå va jag är less på att sticka..

Känns som jag inte kommer nånstans och jag börjar få ont i lederna och fingrarna..

Tänk om det inte blir bra? snacka slöseri med tid i så fall..

suuuck....

är iallafall på upploppet.. stickade en timme idag.. och hoppas börja med virkningen på fredag.. (håller tummarna att inget går fel)


Har inte fått svar på mitt översättnings mail än.. håller turmmarna..


Jag och G väntar fortfrande på att få veta när han ska få jul ledigt.. blir en solo jul för min del som vanligt men mamma och bp kommer juldagen (oxå d som vanligt)


Börjar känna av stressen över att hinna köpa alla klappar.. men d ska nog gå bra.. (om jag inte får magsår först haha)


annars har d inte hänt så mycket.. har kommit lite snö men inget att skryta över.. ingen snöstorm här inte.. (lika bra d nu men lite mer snö vill jag gärna ha)


Nä.. är en dag imorgon oxå..

sängen kallar..

gonatt allihopa..

kraaaaaaaaaaaaaamiz

Av Creative reader - 3 december 2012 23:26

I fall ni har missat det så äääääälskar jag att läsa..

Vissa kanske tror att skriva måla eller pyssla rent allmänt är min passion men det är fel.

Min stora kärlek (förutom G osv) är att läsa..

Har alltid varit d och kommer alltid att förbli det..

Hur som helst...

I den långa raden av strålande böcker hittar man Alla själars natt av Deborah Harkness..

meeeeen naturligtvis är det en triologi.

Men nu har den andra boken släppts (sen en bra tid tillbaka) och jag har otåligt väntat på att den ska översättas till svenska..

Har vid otaliga tillfällen vart in i den lokala bokhandel för att få veta ett eventuellt release datum men förgäves..

Nu senast tipsade han som jobbade där att jag faktiskt kunde maila förlaget som översatte boken och fråga dom..

Sagt och gjort..

Och svaret blev NEJ dom ska inte översätta den..

AAAAARGGGGGHHHHHHHH....

men skam den som ger sig..

såg att den fanns i pocket form oxå (alla själars natt alltså) så jag kollade om det var samma förlag som släppt både den inbundna som pocketen.. och det var d inte..

Så nu har jag mailat dom för att få veta om dom kommer översätta fortsättningen..

Har dock inte fått nåt svar ännu...


Projekt nr 2 går stadigt framåt..

Idag när jag satte mig och stickade efter en dags pysslande med både tvätt och julpynt så märkte jag att jag tyvärr avslutat med räta maskor så jag var tvungen börja med aviga..

tycker aviga är lite lurigare än räta (om än inte svåra) så jag föredrar att börja sticka med räta för att få upp farten så att säga..

men jaja..

jag började med mina aviga..

när jag till min stora fasa ser att jag inte alls skulle göra aviga.. jag skulle göra räta....

AAAAAAAARGH i kubik!

jag har typ hunnit halvägs och tanken på att börja om en tusende gång kändes inte alls lockande så nu f-n får d vara nog tänkte jag.. Nu köper jag en klapp i stället..

Meeeeen till min stora förvåning lyckades jag ta tillbaka maskorna så jag kan fortsätta..

Hurra för mitt lag..

(hoppas jag bara inte gör fler missar är ju ändå halva kvar + d svåra)

håll tummarna för mig.. =)

det var allt från mig för nu

önskar en god natt

kramiz

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards