Alla inlägg under oktober 2011

Av Creative reader - 25 oktober 2011 16:18

Duger jag?
En vanlig dag.
Ibland gör jag fel,
ibland är jag svag.
Måste jag va stark?
Måste jag va glad?
Måste jag va perfekt
för att duga som jag?

Av Creative reader - 20 oktober 2011 15:09

Här kommer äntligen mina nya tavlor.

"Rutan" är gjord en tid tillbaka (sen förra omgången jag målade) men resten har knappt torkat. =)

Jag hoppas ni har överseende med den dåliga bildkvaliten, dom gör sig mycket bättre irl och framförallt i bättre ljus.

Hoppas ni tycker om dom..

Kramiz

Ps. så vitt jag minns har jag lagt upp dom i den ordning dom faktiskt är målade =)


         

Av Creative reader - 20 oktober 2011 00:05

På väg genom livet på en slingrande gång.
Kantad av smärta glädje och sång.
Överallt finns saker att se,
saker som får mig att gråta, att le.
Men alltid framåt genom livet vi går,
även när vägen känns ensam och svår.
Många beslut på vår färd vi får ta,
gäller att veta vilket liv vi vill ha.
Ibland har man tur och får en vän eller två,
men dom har sina egna vägar att gå.
Nu har jag kommit till en punkt här i livet,
där jag är redo för det stora och svåraste klivet...
Jag blundar och frågar, finns det nån säg,
som vill vandra genom livet tillsammans med mig?





OM ni känner igen denna dikt och den under så är d för att dom inte är nya och har visats på mina andra bloggar..

jag har tänkt föra över vissa av mina äldre dikter och noveller, så oroa er inte om d råkar dyka upp några "mörka"dikter eller noveller på rad.. dom är inte skrivna samtidigt och reflekterar inte hur jag eventuellt mår nu.. ville bara att ni skulle få se dom ifall ni inte gjort d tidigare. =)

Av Creative reader - 15 oktober 2011 18:57

Livet,
döden..
Början,  
slutet..
Jag andas in liv,
ut död...
Ros.
Vacker,
romantisk,
väldoftande
och taggarna...
Tårar.
Som vatten,
som snö.
Kristall klart,
porlande,
förorenat...
Leenden.
Som solen.
Bländande.
värmande,
obarmhärtigt...
Och rosen vissnade och dog...

Av Creative reader - 10 oktober 2011 12:57

Nu är verkligen sommaren slut.

Här kommer några foton som jag har tagit när jag och G har vart på picknick eller promenerat.

Dom två första är från 1/10 och resten från igår..

kramiz

             


Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards