Alla inlägg under september 2018

Av Creative reader - 30 september 2018 11:39

Efter en andra dags spelande konstaterar jag att lagget och network error var lindrigare än dag 1.

OM detta har att göra med att dom har petat på något eller om vi bara av slumpen hade mer tur med dom vi uppkopplades mot är svårt att säga än.

Network error fortsatte ju ändå och vissa matcher var mer stillbilder, men överlag kändes det snäppet bättre än dag 1, så det finns mycket kvar för dom att peta på där.

Även vissa karaktärer och moves kanske inte känns fullt så balanserade som dom borde vara så frågan är om även dom kommer att trixas med.

Men iaf för mig känns det verkligen att man är noob och att det kommer att ta ett tag att komma in i karaktärernas nya moves osv men G å andra sidan tyckte stilen passade honom mycket bättre än SC V men om det är bättre än SC IV var han inte säker på än. ;)

Sen har vi ju heller inte rätt kontroll (vi har arkadkontroller på gång och för tillfället spelar vi med vanliga xbox one kontroller) så det kan ju bli en jädra skillnad på hur spel känslan blir. Vi har tex nyligen börjat värma upp med SC IV inför släppet av SC VI och jag tyckte jag spelde så jädra uselt innan jag satte mig vid arkadkontrollen. Men då hade vi ju spelat det innan så det kan ju ha suttit i märgen.

Men som jag sa tidigare så för mig handlar det mycket om dom man möter ifall man får en kul spelkväll eller inte. Jag är ju egentligen ingen fighting utan mer en co-op spelare (Halo, Gears of war, Borderlands mfl) så hela konceptet faller lite platt på mig så jag blir inte lika bra som tex G och andra vi brukar spela med. Men jag har inget emot att förlora till bättre spelare som spelar på ett shcyst sätt än aggressiva overkillande taunt troll. ;) En dålig förlorare är aldrig bra (ser mig själv i spegeln) men en dålig vinnare är f-n så mycket värre. iaf enligt mig.

Men jag längtar fortfarande till spelet är släppt i sin helhet så jag får bygga några egna figurer och lära känna spelet lite närmare.

Än så länge är vi ju ändå alla noobs och i en laggig match är det inte helt lätt att lära sig nåt.. eller ens veta vad man har lärt sig eller bara är en lagg reaktion. Sen är ju vissa snabbare på att utnyttja spelet till sin fördel, även om spelet inte är riktigt tänkt att spelas så och bättre spelare kan kontra även såna. Och jag är verkligen inte nån av dom bättre spelarna även när jag har kommit in i spelet. :)

Idag är sista dagen.

Hoppas ni har en toppen helg.


Tills nästa gång: Have fun!


Av Creative reader - 29 september 2018 11:40

Då var spelet äntligen igång.

Alla fastställda karaktärer var tyvärr inte spelbara men till vissas irritation gick Tira som är dlc att spela.

Jag måste säga att hon verkar riktigt rolig.

Dom flesta karaktärer var rätt roliga även om jag måste säga att Voldo kändes mer svårspelad än vanligt. (inte nu för att jag brukar vara bra med honom.)

Geralt (the witcher) verkar från början roligare att spela än nya Groh men vi får se hur det går med en arkad kontroll och allt eftersom man lär sig karaktärens svagheter och styrkor.

Men nu gissar jag att det i huvudsak var online delen Namco ville testa och där måste jag säga att det finns tydliga brister precis som i tidigare spel så jag hoppas verkligen att dom tar till sig spelarnas kritik och gör något åt det. Sökandet av matcher tog så lång tid ibland att dom avbröts på grund av fel till matcher som helt laggade sönder.

Vissa matcher var så laggiga att jag vid ett tillfälle faktist frågade G vilken karaktär jag spelade för att den gjorde inte alls dom slag jag beställde. =) Men får dom bara till online biten så verkar nya SC VI mycket lovande. Och oavsett hur spelet är så är det ofta dom man möter som avgör hur trevligt man har. För i tidigare spel så har SC haft sina troll och dom kommer man nog inte undan.

Idag är det dag 2.

Tills nästa gång : Have fun!

Av Creative reader - 27 september 2018 15:45

Så i helgen släpper Namco en teste version av Soul Calibur VI online beta test.

Spelet släpps i sin helhet 19 oktober.

Allt sen det var klart att det skulle komma ett nytt spel har det spekulerats en massa om hur spelet skulle vara upplagt och vilka karaktärer som skulle vara med och hur dom skulle ha utvecklats. Olika spelare har allteftersom tiden har gått fått testa olika karaktärer på diverse mässor, turneringar osv. Många av filmerna från dessa finns bla på youtube för den som är intresserad.

Några karaktärer fattas (Tira kommer tex som dlc) och Geralt från the whitcher är SCVIs gäst karaktär. 

(I tidigare spel har det funnits gäst inhopp från bla starwars och assasin's creed).

Två nya karaktärer för SCVI är Azwel och Grøh. Även om jag nu tycker att Azwel påminner lite väl mycket om Algol i sina moves och vapen. Man kan ju fråga sig om Algol var väldigt efterfrågad eller om Namco bara var lata och beslöt sig för att spara tid genom att återvinna större delen av en gammal karaktär.

Något som tack och lov verkar vara förbättrad är bakgrunden i spelet.

I SCV hade jag stora problem när jag såg G spela eftersom olika delar av bakgrunden rörde sig olika i förhållande till förgrunden vilket gjorde mig lite yr innan jag vant mig. Det var enklare när man själv spelade för då var man inne i det man gjorde och lade därför inte lika mycket märke till det som hände runt om. Och enligt G är det inte något som har direkt påpekats på dom olika forum som han har läst.

Ett annat stort problem från SCV (och tidigare spel) var karaktärsbyggandet.

Olika delar man använde anspassades inte efter karaktären man använde eller kläderna som fanns under, så det var inte ovanligt att tex ett bälte stack igenom en jacka eller att axelskydd svävade ovanför kroppen.

(många frustrerande stunder tillbringade jag där)

(För den som är intresserad finns karaktärer jag och G har byggt i tidigare sc spel i äldre "gaming med G" inlägg så ni kan kolla där)

Tyvärr verkar inte Namco ha lagt ner tid med att åtgärda detta efter vad vi kunde se i senaste videon som visade just karaktärsskapar läget.

Men nu är ju inte Soul Calibur Namcos stora ögonsten för det är ju förstås Tekken. (vilket jag själv inte mer än har testat nån enstaka gång), men även Tekken har fått kritik av sina spelare just ang karaktärs skapande.

Men det är stor skillnad med att spela ett spel (eller bygga) och se en video på andra som gör det så min slutgiltiga åsikt lär dröjja ett tag.


Tills nästa gång: Have fun!

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2018 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards