Direktlänk till inlägg 27 september 2018

Inför en helg med SC VI!

Av Creative reader - 27 september 2018 15:45

Så i helgen släpper Namco en teste version av Soul Calibur VI online beta test.

Spelet släpps i sin helhet 19 oktober.

Allt sen det var klart att det skulle komma ett nytt spel har det spekulerats en massa om hur spelet skulle vara upplagt och vilka karaktärer som skulle vara med och hur dom skulle ha utvecklats. Olika spelare har allteftersom tiden har gått fått testa olika karaktärer på diverse mässor, turneringar osv. Många av filmerna från dessa finns bla på youtube för den som är intresserad.

Några karaktärer fattas (Tira kommer tex som dlc) och Geralt från the whitcher är SCVIs gäst karaktär. 

(I tidigare spel har det funnits gäst inhopp från bla starwars och assasin's creed).

Två nya karaktärer för SCVI är Azwel och Grøh. Även om jag nu tycker att Azwel påminner lite väl mycket om Algol i sina moves och vapen. Man kan ju fråga sig om Algol var väldigt efterfrågad eller om Namco bara var lata och beslöt sig för att spara tid genom att återvinna större delen av en gammal karaktär.

Något som tack och lov verkar vara förbättrad är bakgrunden i spelet.

I SCV hade jag stora problem när jag såg G spela eftersom olika delar av bakgrunden rörde sig olika i förhållande till förgrunden vilket gjorde mig lite yr innan jag vant mig. Det var enklare när man själv spelade för då var man inne i det man gjorde och lade därför inte lika mycket märke till det som hände runt om. Och enligt G är det inte något som har direkt påpekats på dom olika forum som han har läst.

Ett annat stort problem från SCV (och tidigare spel) var karaktärsbyggandet.

Olika delar man använde anspassades inte efter karaktären man använde eller kläderna som fanns under, så det var inte ovanligt att tex ett bälte stack igenom en jacka eller att axelskydd svävade ovanför kroppen.

(många frustrerande stunder tillbringade jag där)

(För den som är intresserad finns karaktärer jag och G har byggt i tidigare sc spel i äldre "gaming med G" inlägg så ni kan kolla där)

Tyvärr verkar inte Namco ha lagt ner tid med att åtgärda detta efter vad vi kunde se i senaste videon som visade just karaktärsskapar läget.

Men nu är ju inte Soul Calibur Namcos stora ögonsten för det är ju förstås Tekken. (vilket jag själv inte mer än har testat nån enstaka gång), men även Tekken har fått kritik av sina spelare just ang karaktärs skapande.

Men det är stor skillnad med att spela ett spel (eller bygga) och se en video på andra som gör det så min slutgiltiga åsikt lär dröjja ett tag.


Tills nästa gång: Have fun!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Creative reader - 19 augusti 2022 12:00

  Words   Words like hammers pounded her like fists destroying her from within no bruises but still bleeding    #twitter #dikt #poem ...

Av Creative reader - 18 augusti 2022 20:05

  In the Shadow   In the shadow of your black soul she is freezing without knowing why dying with a smile believing this is love    #Twitter #poem #dikt   ...

Av Creative reader - 16 augusti 2022 18:36

  Your kiss   your kiss lingers in my memory on my lips I sigh remember and I long for the pain of your kiss goodbye to once again taste your lips when you return      #Twitter #Dikt #Poem ...

Av Creative reader - 7 juni 2022 07:32

  In silence   in silence the wounds you can't kiss turns to scars sealed away unhealed       ...

Av Creative reader - 10 februari 2022 08:56

  the kiss     I scream in silence drown in tears love should never be replaced by fear I want to kiss your cheek and not your eyes give me a hello and not a good bye    #suicidezero ...

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2018 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards