Alla inlägg under december 2011

Av Creative reader - 31 december 2011 18:09

Hejsan

Hoppas ni har haft en underbar jul och att året slutar gott och att det nya bara har trevliga saker att erbjuda.

Här kommer några nya Sc4 karaktärer från mig och G.

Vilken är DIN favorit?

Rösta gärna (se menyraden till vänster)


Gott slut och Gott Nytt År

Kramiz


http://8wayrun.com/threads/our-cas-characters-own-designs-and-clones.8881/#post-347027

Av Creative reader - 30 december 2011 09:27

Nu avslutar jag omröstningen om våra Sc4 karaktärer för denna gång..

Men håll ögonen öppna..

Snart startar jag en ny.

tyvärr verkar jag inte kunna avsluta dom på ett snygg sätt så d blir tyvärr så här..

På första plats med flest röster kom

Elyssa

på delat 2plast kom

Zoltar och Ezia

Resten fick dela på tredje platsen.

tack för att ni har röstat.. =)

Av Creative reader - 26 december 2011 23:56

Det är nog inte många som vet, men för väldigt länge sen så var detta ett mycket mindre samhälle än det är nu..
Kanske inte låter så underligt för på den tiden var de flesta samhällena mindre än dom är nu...
Men detta samhälle bar på en hemliget...
Egentligen var det nog ingen hemlighet utan hade helt enkelt blivit så eftersom det kom så få besökare utifrån..
Hemligheten var att djupt inne i skogen fanns en sjö...
Det var en vacker liten sjö, inramad av den täta skogen och underbara små skogsstjärnor..
På den spegelblanka ytan guppade stora, vackra näckrosor.
Det va en fridfull och vacker plats...
Trollsjön kallade dom den, för det vilade trolldom över sjön...
Men det var nog mer en välsingnelse än trolldom.
Det var iallafall välsingnad man kände sig när man kom där ifrån...
Om man bar på en längtan, eller hade en innerlig önskan så letade man sig dit...
Och även om man inte fick sin önskan uppfylld så kände kände man sig alltid välsingnad när man kom därifrån och den känslan bar man med sig resten av livet..
Om byggdens barn gick vilse så berättade dom alltid sen hur dom hittat sjön och därefter genast funnit stigen hem igen..
Dom sa att stigen vart nästan upplyst av alla skogsstjärnor och hur dom hade hört skratt klinga mellan träden..
Det var det förstås inget man egentligen trodde på, men barnen var alltid oskadda och höll en skogsstjärna i handen...
Och om man hade tur, riktigt tur och kom till sjön vid precis rätt tidpunkt...
När solen just höll på att vakna och det låg dimma över sjön efter en natt av fullmåne,
Då kunde man se hur älvor dansade runt sjön till skogens egen melodi...
Och om man var riktigt modig och vågade sig ändå fram, så delade älvorna och sjön med sig av sin glädje, kärlek och frid....
Nånting som förändrade en för alltid...
Man kunde alltid se vem som fått se sjöns fulla hemlighet, för över den personen vilade en särskild glans...
En särskild glimt i ögat...
En inre frid som spred sig till de som var närmast.
Men det var långt ifrån alla som hittade dit...
Hur mycket man än försökte så fann man bara sjön om sjön själv tillät det...
Men det va länge sen nu..
Med tiden förvandlades sjön till ett minne, sen en myt och sen bara bortglömd...
Där det lilla sammhället en gång låg finns det nu en stad...
Människor som stressar runt och sliter ut sig i onödan..
Skogen är försurad och skövlad...
Men sjön finns fortfarande där...
Väntar på att nån ska finna den...
Och kommer man tillräckligt nära vid fullmåne kan man höra hur älvorna skrattar och dansar runt sjön..

Av Creative reader - 26 december 2011 23:52

I det smutiga lilla rummet satt en ensam liten pojke i ett hörn.
Han var halvt gömd under ett täcke och ansiktet randigt av tårar...
Kläderna bar tydliga spår av att ingen hjälpt honom på toaletten och han va snorig under näsan.
I sin famn höll han en blå lastbil med rött flak...
Han höll den så hårt han små händer kunde medans han sakta vaggade sig fram och tillbaka...
Blicken var tom och ögonen torra...
Ytterdörren öppnades och in kom Jenny som just fyllt 14år..
Hon kunde genast känna den allt för bekanta doften av alkohol och ciggaretter och visste vad hon hade att vänta sig...
Hon behövde inte ropa för att veta att hon och hennes lillebror var ensamma...
Igen...
Hon gick in till sin lillebror...
- Jag är hemma nu, Tobias, sa hon och tog honom i sin famn...
Han höll fortfarande hårt i lasbilen, som hon gett honom i present, och verkade inte se henne...
Jenny bar honom försiktigt ut i badrummet, tog av honom de smutsiga kläderna och duschade honom.
När han var ren och ombytt gjorde hon mat åt dom så gott hon kunde.
Hon tog med honom till sitt rum där han fick vara i sängen medans hon gjorde sina läxor..
När det va dags att sova la hon honom i hans säng men han klamrade sig fast vid henne och vägrade släppa henne och kved ynkligt.
Han fick sova i hennes säng och hon höll honom försiktigt..
Hon snyftade tyst för sig själv...
Stilla för att inte väcka honom....
Hon orkade inte längre....
Hon kunde inte ge honom det han behövde och deras mor verkade inte bry sig...
I morgon, i morgon var det dags....
I skolan hade dom just pratat om barnens rättigheter och vart dom kunde vända sig...
I morgon skulle hon prata med någon.
imorgon skulle dom få hjälp...

Av Creative reader - 18 december 2011 01:10

Beware of the voice in the shadow,

it want to lead you astray.

Release the love inside you,

it will drive the darknes away.

Av Creative reader - 16 december 2011 00:13

Beware of the man in the forest,

beware of the man in your dreams.

Beware of too much knowledge,

THAT will make you scream.


Be afraid to look in the mirror.

Is the face there really you?

You never know who's looking,

or what it will make you do.


Beware of the dark inside you,

it will only do you harm.

The darkness wants to surround you,

and tear your soul apart.

Av Creative reader - 14 december 2011 23:37

Hejsan

Som ni kanske vet drömmar jag ofta mardrömmar.. Minst en per natt.. Iregel varje natt.. kanske har 5 nätter på ett år utan mardrömmar om ens det..

På senare tid har jag haft två mardrömmar som seriöst slår alla rekord i både cool het och skrämfaktor =)

För ett tag sen drömde jag att jag var i en sorts stuga mitt ute i ingenstans en vinternatt.. 

Av nån anledning sneglar jag mot taket och ser hur ett "knarrmonster" är på väg att tränga igenom.. (knarrmonster kallar jag "monstren" från tex grudge, the ring, one missed call och dark water eftrsom hon i the grudge hade ett knarrande läte    )

Jag rusade ut ur huset vi vild panik (d är den ruggigaste filmen jag vet.. grudge alltså) När jag kommer ut och ser mig omkring ser jag en telefonkiosk.. Men den fungerar inte.. Nån gång under drömmen inser jag att jag sover.. Detta är bara en dröm.. Så jag börjar skrika.. vakna .. vakna  VAKNAAAAAAAAAAAAAAA....    men inget händer.. Jag tar snö och gnuggar mot armarna och tänker att d ska väcka mig.. men inget händer.. Så jag börjar tveka.. kanske är detta inte en dröm iallafall... Men näää. nog f-n är detta en dröm... punkt slut....

Sen ser jag hur en buss kommer mot mig i hög fart.. Eller inte rakt mot mig men körande på vägen.. Den kraschar i en snödriva en bit bort.. Jag tittar på den och tänker.. nä du.. den går jag inte på! .. går jag fram för att hjälpa så sitter d garanterat ett knarrmonster bakom ratten.. Och mycket riktigt.. ut kommer ett knarrmonster.. Men nu är jag seriöst less på att vara fast i denna mardröm.. Så jag går fram till knarrmonstret och grabbar tag i det och säger .. nu f-n är d bara du ser till att jag vaknar.. För jag kommer inte att släppa dig i första taget.. och om jag inte släpper dig så kommer du aldrig kunna skrämma nån igen.. (nja kanske inte nu ordagrant men typ) och VIPS  så vaknar jag..

Ohyggligt skärmmande men coolt va?


Problemet är att d har gjort d lite mer "skrämmande" att sova. (ta detta nu med en nypa salt) Men d känns ju rätt läskigt att veta att man kan ha en ohyggligt hemsk mardröm och kanske inte vakna från den..

Men den va sååååå cool ändå.. =)


Inatt drömde jag att jag var i nån sorts hus när jag tittar ut genom fönstret och får se en massa zombies..

Jag går ut och ser att d är några zombies som är på väg mot mig   .. Jaha tänker jag.. Nu är jag fast i en sån där dröm igen där jag inte kan vakna.. Och jag vaknar förstås inte.. Och zombierna kommer allt närmare..Jag funderar vad jag ska hitta på för att klara mig.. När jag inser att jag kanske kan ändra drömmen.. Så när zomierna kommer fram så äter dom inte längre människor.. DOM DRICKER LÄSK!    Hahahaha.. och sen fortsätter drömen som om inget har hänt..

Är det bara jag eller har jag seriöst knasiga drömmar?



Önskar er en riktigt god natt..

kramiz =)

  

Av Creative reader - 11 december 2011 13:25

Här kommer våra senast postade Sc4 karaktärer.

Vilken är din favorit?

Jag har gjort en omröstning så ni kan rösta på er favorit..

Den finns (med länk) i meny listan till vänster.

Skulle vara roligt att se vad ni tycker

Trevlig helg


http://8wayrun.com/threads/our-cas-characters-own-designs-and-clones.8881/#post-333566

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards