Alla inlägg under juli 2012

Av Creative reader - 3 juli 2012 23:15

Hejsan.

nu går d länge mellan varven igen.

Vad ska jag skylla på nu då?

Det är sommar..

eller?

hm..

tja .. månaden säger sommar vädret säger.. d vette tusan.. *S*

men lite sol har vi haft ändå trots att värmen kanske inte har vart nåt att skryta med.

enda färg man hittar på mig är mitt smink och mina kläder.

inte nu för att jag är nån soldyrkare iallafall.

Så .. vad är nytt?

tja .. lite nya kläder.. =)

lite nytt smink... =)

och ett nytt inlägg på 2Bcontinued (se länken i spalten till vänster)

Och för ovanlighets skull har jag skrivit en hm.. komedi/sketch sak ... grejj.. *S*

Egentligen var det tänkt jag skulle skriva en sorts handbok för monsters i vett och etikett..

Typ anfall ingen som sitter på toa (där ska man få vara ifred tycker jag.. lol)

och lite annat i den stilen.

men så började jag tänka på en sketch med rowan atkinson där han är en lärare och tar närvaro och eleverna har roliga namn..

så inspirerad som attans skrev jag monsters 101.. hoppas ni gillar den lika mycket som jag tyckte om att skriva den..

Det va tok länge sen jag kände mig som mega inspirerad.. Jag var bara liksom TVUNGEN att skriva.. annars hade jag xploderat eller nåt.

Sen blir man ju lite osäker när man skriver nåt som är så motsatt till vad man brukar skriva..

Komedi brukar ju inte vara min grejj..

å andra sidan.. på min första blogg tror jag det var så hade jag faktiskt några egenskrivna skämt.. ångrar lite att jag inte sparade dom..

annars så kämpar jag på med ryggen..

sover faktiskt en smula bättre men det har tyvärr inte med träningen att göra utan att jag och G böt tillbaka till hans bäddmadrass.. (av nån anledning hade jag fått för mig att min skulle funka bättre.. jag hade FEL)

Axeln pendlar mellan duglig dålig och tok dålig..

nu har jag naturligtvis inte ont dygnet runt.. så illa är det inte.. men jag får ren panik när den sätter igång.. jag vet inte vart jag ska ta vägen.. blir som att jag vill tugga av mig armen.. kan inte beskriva känslan.. känns som det är ben som gnager mot ben eller nåt..  har även börjat göra ont i armvecket.. (ja vecket inte armbågen) och emellanåt (men d är sällan) i handleden.. funderar om det kan vara nån nerv eller nåt som spökar där.. jag vet inte..

Egentligen borde jag nog gå till läkaren.. men efter hur jag har blivit bemött så vågar jag helt enkelt inte...

Problemet är att stressen jag får av värken i axeln ( det är axeln som ger panik smärtan inte ryggen som faktiskt ger med sig när jag stiger upp) är att jag har börjat få krampkänningar.. och den stora skillnaden mellan när jag hade kramper förr mot nu är att nu finns det inte ett skit jag kan göra för att må bättre.. Mina kramper beror inte på epilepsi (tror dom iallafall) utan av "inre stress" ... när d gäller den mesta stress som handlar om osäkerhet konflikter osv osv osv då kan man ju göra nåt åt den.. men axeln går inte att göra nåt åt.. går inte att ändra ställning.. går inte att ta tabletter.. så jag kan inte "hantera" bort den stressen.. vilket i sin tur gör mig stressad.. *S* ibland är d kul att vara jag..

känns bara så jävligt när jag har kämpat i så många år för att få bort dom.. och nu kanske dom är tillbaka och jag kan inget göra.. min boendestödjare föreslog akupunktur.. så jag funderar faktiskt på att testa d OM det inte är för dyrt..

Jag har inte råd att slänga ut mitt livs besparingar (som verkligen inte är mycket) på nålar.. nog för att man kan tycka att fungerar d är d värt d.. jo självklart.. men då ska man veta 100% säkert att d funkar oxå. . annars har jag så mycket annat jag behöver dom till.. skulle behöva en ny spis.. tvn är på väg att pajja osv osv osv..

menar inte att låta "gnällig" nu utan detta är bara konstateranden..

Men nu är det dags för mig att sluta skriva..

G tycker d är dags att sova istället..

och jag är faktiskt rätt trött

hoppas ni gillar monsters lika mycket som jag gör..

gonatt kram

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards