Alla inlägg under augusti 2010

Av Creative reader - 29 augusti 2010 13:44

Pga vissa omständigheter så är jag på jakt efter en mobil telefon som kan spärra inkommande SMS och samtal.

Alltså.... Jag vill kunna spärra jobbiga, trackasserande och framförallt hotfulla människor på liknande sätt som man gör på MSN.

Hitils verkar d vara så illa att man måste byta nr och ha d hemligt för att komma undan en sån person.

Och det känns som om det skulle vara lätt att denne skulle kunna hitta det iallafall.. kanske genom en gemensam vän som kanske inte känner till situationen.

Men oxå kan det vara trevligt att kunna "avspärra" en person som kanske har alkohol eller drog problem..

Kan ju tex vara en familjemedlemm som man egentligen VILL ha kontakt med..


Det bästa jag har kunnat finna är telefoner som kan blockera inkommande samtal.

Men d blir man ju inte så hjälpt av om det är SMS som är det stora problemet.


En "brist på annat" funktion är ju om man kan ställa SMS och ringsignalen på TYST på just denne person.

Men då kan d ju ändå vara så att man har en lång lista mess som väntar på en från den man vill undvika.

Jag vill gärna slippa ha mobilen avstängd eller på tyst för jag vill ju kunna taemot sms och liknande från vänner och familj...

Och jag vill verkligen inte behöva byta nr och ha d hemligt för en person som jag faktiskt VILL ha i mitt liv..

Dessutom har jag just skaffat telia årskort sms och jag vill inte behöva förlora dom smsen. (och d gör jag om jag byter nr)


Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att hitta en mobil med dom funktionerna.

Jamenar.. Vore d inte sabla praktiskt???

Tycker det borde vara fler än jag som skulle ha nytta av en sån mobil.

Många av oss har väl haft ett jobbigt X eller blivit trackasserade på jobb eller skola.

Vore d inte toppen då att bara kunna spärra en sån person?

Så om det finns nån där ute som vet nån mobil som har dom funktionerna (utan att d har med operatör att göra) så SNÄLLA  säg till..

Jag skulle verkligen uppskatta det.


Av Creative reader - 19 augusti 2010 21:01

Skadat hjärta, småa sår.

Minuterna tickar, timmarna går.

Värkande hjärta, värkande sår.

dagar blir veckor, månader går.

Blödande hjärta, blödande sår.

årstider skiftar, åren går.

Klockan har stannat, tiden är slut.

Smärtan är borta och jag andas ut...

Av Creative reader - 18 augusti 2010 16:39

Så igår var d dags för att träffa sjukgymnasten.

Jag har inte vart nervös (alltså fobi och magen) så jag va rätt säker på att det skulle gå utan problem.. Men man ska ju inte ropa hej innan man kommit över bron brukar d ju heta.

Så naturligtvis satte fobin igång på morgonen medan jag väntade på Ls.

Jag antar att mycket beror på att magen har kraschat rejält dom senaste gångerna vi har gått ut på puben.

Men efter Ls kom blev d mycket bättre.. Och d va ju inte som att jag skulle till tandläkaren eller tatuera mig eller nåt.. (för er som inte hängde med där så blir magen och fobin xtra stressig när jag inte kan gå som tex när man tatuerar sig eller lagar ett hål eller nåt annat av stor vikt)

Sjukgymnasten var toppen.

Vi klickade verkligen och hon var super lätt att prata med.

Hon kände och klämde och böjde och frågade säkert tusen frågor..

Hon kom snart fram till att min rygg var svankigare än normalt och att jag hade nån muskel vid höften eller nåt som var lite för kort och d i sin tur gör att jag svankar ännu mer..

En annan sak hon kom fram till var att jag skulle skaffa en till bäddmadrass så fort som möjligt.. För även om ryggen är svankig så är d sängen som orsakar smärtan.

Vi pratade om inflamationshämmande för att jag skulle få må bra så fort som möjligt men eftersom min mage är kinkig och medicinen tydligen kan slår rätt hårt på den så tyckte vi d va bäst att avvakta..

Dessutom gillar jag inte att ta medicin om d går att undvika.

Fixa en till bäddmadrass är ju lätt gjort.. (kommer känna mig som prinsessan på ärten) men övningarna är d värre med..

Jag lyckas helt enkelt inte göra dom rätt.. I bästa fall lyckas jag träna ena sidan (fattar inte varför högra sidan vägrar göra som jag vill) i värsta fall får jag så ont i knäna att jag måste sluta.. Och om man nu ska träna höften så känns d ju inte riktigt rätt när knäna gör ont...

Bara att kämpa på tills man får d rätt..

En sak var ändå bra att få veta och det var att min magtränare var bra även för ryggen.. Iallafall om man använder den som man ska..

Efter vi var klara så kilade jag och Ls på stan..

Vi skulle bara fika men naturligtvis blev d shopping oxå..

Och d skyller jag mest på Ls.. hon behövde till badrummet så då var ju jag "tvungen" att gå och strosa i affärena.

Jag hittade en jätte söt typ turkos/ljusblå kortärmad bolero/kofta som va på rea..

Så jag va ju bara tvungen köpa den.. (till saken hör oxå att jag verkligen är på jakt efter såna..)

Hittade oxå thights/strumpbyxor på rea.. Fick tre par för 30kr.. inte illa va?

Hittade jätte billiga och riktigt trevliga jeans (nu låter jag som G) som jag var och provade idag.

Eftersom jag inte får pengar först imorrn så la jag undan dom..

Dessutom ska jag göra en rätt stor beställning från H&M idag..

Snart är d dags för lyxfällan.. ;)

Nu är det dock dags för mig att smita och fixa käk.

Hoppas ni har en riktigt härlig dag.

Kramar från jag... =)





Av Creative reader - 16 augusti 2010 17:50

Då var det måndag igen efter en härlig helg.

När jag och G firade midsommar så var vi på en promenad.

Vädret var helt underbart och vi gick längre än jag nånsin gått sen jag flyttade hit.

Vi gick längs vattnet och jag drömmde om att bada. Jag har faktiskt inte badat sen jag va tonåring och d är nåt jag verkligen skulle vilja göra.. Det var tänkt att jag och Ls skulle göra d nu i sommar men tyvärr verkar livet komma emellan.. Trisst men så är d ibland..

Hur som helst.. När vi gick där och mös tillsammans (jag och G) så tänkte jag att detta var nog den bästa midsommaren på flera år.. Och det var bara en sak som kunde göra den bättre....Och det är att ha gått där med sin kille...

I helgen så gick vi samma promenad..

Vädret var varmt och soligt och d svalkade så där härligt skönt i värmen...

Det var inte midsommar kanske... Men denna gång fanns INGET som kunde ha gjort promenaden bättre.....

Så det har verkligen vart en sommar att minnas...

Känns som jag håller på att utvecklas. Mogna kanske.. Eller bara helt enkelt njuter av livet.. Av mig själv...

Åter till denna vecka..

Blir fullt upp.. (för att vara mig iallafall)

Idag har jag vart ner på stan.. (provat lite kläder) lite senare ska jag med boendestödet och handla.

Imorrn ska jag och Ls till sjukgymnasten och kolla in min rygg.. förhoppningsvis räcker d med att köpa en ny bäddmadrass...

Ons blir lungt.. ska nog beställa kläder då och kanske hoppa ner på stan för en fika..

På tors kommer mamma och ska hjälpa mig hämta ut pengar.

Och sen är d helg igen..

Ibland känns d som om tiden går allt för fort..

Jag hoppas ni har haft en underbar helg och att ni får en underbar vecka..

Sköt om er..

Kraaaaaaaaaaam =)

Av Creative reader - 11 augusti 2010 10:47

Whohooooo

Igår började äntligen en av mina absoluta favvo serier om.

Dödligfångst på Discovery channel.

Och som jag har väntat.

Egentligen började jag se den mest av en slump.

Satt och chattade med tvn på i bakgrunden. Hade säkert suttit och surfat i en lugn period och råkat hamna där. Då var d oxå ett hemskt avsnitt.. En båt sjönk..

Jag kunde inte slita blicken från tvn.. Huuuu så hemskt det var.

Och sen dess är jag fast.

Gillar nog alla båtar men Cornelia Marie är nog min favvo om jag måste välja.

Hade aldrig kunnat tro att en serie om krabbfiske kunde vara så spännande..

Men jag är fast..

Jag sitter fullkomligt klistrad varje avsnitt och när säsongen är slut så ser jag givetvis repriserna.. ( dock inte lika slaviskt;) )

Verkar att bli en spännande säsong iår (även om den är från ifjol).

Och jag tyckte så synd om Jake;arna när dom va tvungen byta båt.

Led nog mest med Jake från NorthWestern.

Jamenar.. Jake från Cornelia Marie har ju iallafall tryggheten att kapten är hans farsa.. Den tryggheten har ju inte Jake från NW.

Undra vem av dom som kommer ha den trevligaste upplevelsen..

Gissar nog på Jake NW om jag ska ärlig. *S* Dom verkar lite hårdare på den båten.

Å andra sidan så verkade Sig rätt mån om att hålla Jake CM trygg och säker..

Meeeen... nåt säger att han nog förr eller senare (antagligen förr;) ) får slita precis lika hårt som resten av gänget oavsett vädret.

Men nog ska d ändå va ett tungt ansvar som kapten att ha tycker jag.. Alltså ha ansvaret för en annan kaptens son.. D är ju inte världens mest säkra jobb om man säger så....


Men när man tänker efter.. Finns rätt farliga och framförallt ouppskattade jobb där ute...

Och vem tackar dom?

Ingen som gör en städerska till kändis..

Eller dom som jobbar på renhållningen..

Eller alla andra jobb som får samhället att fungera och som dom flesta av oss bara tar för givet..

Så då säger jag d.

TACK till alla er där ute med otacksamma jobb som får vårt samhälle att gå runt..

Ni är guld värda.


Nu ska jag smita igen.

Ha d bäst..

Kram från jag

Av Creative reader - 10 augusti 2010 12:37

Nu har jag äntligen mitt ubuntu igen.

Måste erkänna att jag är lite besviken att jag fortfarande behöver så pass mycket hjälp.. men jag hoppas att det bara är så här i början tills man har gjort alla "stora" inställningar..

D värsta är ju när man ber om hjälp som d visar sig man inte behöver..

som igår.

Jag försökte starta pidgin (istället för msn)

Först försökte jag själv..

Men efter jag skrivit mitt namn och lösen så ville den ha ytterligare information som jag inte hade nån aning om..

Men då tänkte jag att d borde ju stå i empathy (msn programet som jag testade innan)

Men hur jag än letade så kunde jag inte hitta den..

Så på kvällen pratade jag men G på empathy och frågade vatusan d skulle stå.

Men när jag då skrev in namn och lösen så gick den igång efter d...

snacka snopet..

Långnäsa sa G..

En annan lite kul sak som hände igår (tror jag d va) var att när jag skulle chatta så kunde jag inte begripa varför mina fingrar ville skriva lösen hela tiden..

Så fort jag försökte skriva mitt lösen så for mina fingrar på andra bokstäver..

D roliga är att d va mina fingrar som hade rätt.. Hehehehe..

Snacka om att sitta i märgen.

Jag ringde föresten vårdcentralen om ryggen igår.. Men d tog aningen lång tid för dom att ringa upp.. Jag ringde tio och inte först tjugo över två kunde dom ringa upp..

iIregel går d betydligt fortare än så.. Men d är ju semester tider så..

Hur som helst så hänvisade dom mig till sjukgymnasten så jag ringde dit idag och väntar nu på att dom ska höra av sig.. men jag vet inte om d blir idag eller nästa år.. *S*

Var med Ls på stan oxå.

Dels så va hon lite nere eftersom hon reste hem från T i helgen. (visst är d T jag kallar honom?)

Och dels så hjälpte hon mig att handla..

Sen affären har stängt måste jag få hjälp med handligen.. Det är ju tänkt jag ska använda boendestödet till d men dom har så dåliga tider att jag va tvugen vänta till ons 1800.. och jag är ju hos G över helgerna.. känns dumt att handla för en och enhalv dag.. Och jag behöver ju frukost mån tis ons oxå..

Funkar inte att handla så sent när man behöver färskvaror.. Ska se om d går att lösa.

Är jätte tacksam för att Ls kunde hjälpa mig.

När vi gick på stan hittade jag lite kläder som jag ska prova på torsdag..

Egentligen är d mer "vinter kläder" men varför vänta när pengarna finns nu och kläderna oxå.. Dessutom senare så fyller ju mer eller mindre hela familjen år.. så lika bra att passa på att shoppa åt mig medan jag har pengar.. *S*

Ska beställa lite från ellos oxå.. men inte riktigt än..

Min garderob kommer att xplodera.. *S*

Jag hoppas att ni har d bra och att livet är snällt med er..

ha d bäst

Kram från jag =)

Av Creative reader - 5 augusti 2010 21:03

så min dator har seegat en hel del den senaste tiden.

Har fått rådet att installera om den (tror jag d va)

men tyvärr saknar jag såna kunskaper och har ingen som hjälper mig.

så i helgen verkar d som att G tar mig tillbaka till Ubuntu..

Har inte haft d på några år så jag är super nervös.

Minns dock att d va mer logiskt än windows och att jag klarade mig relativt bra själv.

Hade dock enhel del problem med att uppdatera.. Framförallt när d gäller att avinstallera saker. Men jag känner att jag har lite mer data erfarenhet nu än då och detta är ju MIN dator till skillnad från då när d va en lånad från G.

Så jag hoppas att d kommer att gå bra och att jag har nog självförtroende för att ta till mig d han lär mig så jag kan vara så självständig som möjligt..

Får dock så dåligt samvete när jag tar tid från hans helg till att hjälpa mig..

Framförallt när d känns som d kommer ta en massa tid..

Måste ju kopiera alla mina foton osv oxå.

Jag är så sabla tacksam.

Men ska jag vara ärlig så tycker jag att när man har så pass lite kunskap om datorer som jag (och dessutom inte vill lära sig) då ska man inte ha dator..

Men utan dator skulle jag nog gå under.

Har gjort så stor skillnad i mitt liv att kunna sitta här och chatta med folk eller bara gnälla av mig på bloggen.. Eller en sån sak som att få ut mina dikter noveller och tavlor...

Och jag som va så sabla data anti för några år sen.. hehe

Får se hur d blir med msn oxå.

Tidigare hade jag pidgin.. G har amsn (tror jag) nån som har nåt annat tips? nåt som är så likt vanligt msn som möjligt gärna...


Annars är d torsdag idag..

Så som vanligt har jag och G vart isär..

Jag har städat lite och vart på stan för min vanliga torsdags latte.. tog ett wienerbröd till..

Fick sova hyffsat inatt.. Har stretchat som en galning igår och tog en panodil när jag la mig. Tyvärr hade vi värsta ösregnet så jag tom va tvungen stänga fönstret för d var så högljutt..

Men inatt blir d min egen säng..

Är redan nervös..

Längtar tills måndag..

Hoppas ni har d bra.

Sköt om er.

Kram från jag =)

Av Creative reader - 3 augusti 2010 11:10

Har sedan några månader börjat få gradvis allt ondare i ryggen.

Började i vinter när jag fick en säng i present..

Tror inte d är sängen d är fel på utan att en bra madrass gjorde att en dålig rygg helt enkelt märks nu.

För d är på nätterna d gör ont..

ibland gör d så ont att jag inte kan ligga alls och d är oerhört jobbigt när man är så trött att man knappt kan hålla upp ögonen..

Hela ryggen gör ont oavsett hur jag ligger och d pulserar.. ibland kan jag bara andas stötvis oxå.. (när jag skriver nu känns d som jag överdriver... men under natten är d en annan femma kan jag säga)

Har funderat flera gånger på att gå till läkaren men eftersom d iregel går över så fort jag stiger upp så känns d fjolligt.

Men d håller i sig allt längre.

Och enda gången jag känner jag får sova är när jag sover hos G.

Jag har oxå i samma veva upptäckt att min rygg är oerhört (enligt mig iallafall) svankig.

När jag ligger på golvet så är d knappt nåt av ryggen som alls tar i...

Antagligen behöver jag bara träna upp ryggen.

Men jag vill nog rådgöra med någon så jag inte tränar fel och gör saken värre.

Måste dock vänta in att Ls ska komma hem innan jag kan boka nån tid..

boendestödet har så fullt upp att d blir svårt att fixa nåt med dom.

D är nog en av mina jobbigaste problem.. Att inte kunna fara till läkaren när jag vill när d behövs.. Alltid en sabla massa pusslande för att ta mig dig...

Jaja what ever...


I övrigt så är d riktigt bra =)

Har haft brorsan på en visit.

Vi hade en riktigt blöt lördag.. *S*

Men han är bara ner en gång per år typ så d var d värt..

jag hoppas ni har en underbar sommar

sköt om er

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards