Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

sjukgymnastik och shopping

Av Creative reader - 18 augusti 2010 16:39

Så igår var d dags för att träffa sjukgymnasten.

Jag har inte vart nervös (alltså fobi och magen) så jag va rätt säker på att det skulle gå utan problem.. Men man ska ju inte ropa hej innan man kommit över bron brukar d ju heta.

Så naturligtvis satte fobin igång på morgonen medan jag väntade på Ls.

Jag antar att mycket beror på att magen har kraschat rejält dom senaste gångerna vi har gått ut på puben.

Men efter Ls kom blev d mycket bättre.. Och d va ju inte som att jag skulle till tandläkaren eller tatuera mig eller nåt.. (för er som inte hängde med där så blir magen och fobin xtra stressig när jag inte kan gå som tex när man tatuerar sig eller lagar ett hål eller nåt annat av stor vikt)

Sjukgymnasten var toppen.

Vi klickade verkligen och hon var super lätt att prata med.

Hon kände och klämde och böjde och frågade säkert tusen frågor..

Hon kom snart fram till att min rygg var svankigare än normalt och att jag hade nån muskel vid höften eller nåt som var lite för kort och d i sin tur gör att jag svankar ännu mer..

En annan sak hon kom fram till var att jag skulle skaffa en till bäddmadrass så fort som möjligt.. För även om ryggen är svankig så är d sängen som orsakar smärtan.

Vi pratade om inflamationshämmande för att jag skulle få må bra så fort som möjligt men eftersom min mage är kinkig och medicinen tydligen kan slår rätt hårt på den så tyckte vi d va bäst att avvakta..

Dessutom gillar jag inte att ta medicin om d går att undvika.

Fixa en till bäddmadrass är ju lätt gjort.. (kommer känna mig som prinsessan på ärten) men övningarna är d värre med..

Jag lyckas helt enkelt inte göra dom rätt.. I bästa fall lyckas jag träna ena sidan (fattar inte varför högra sidan vägrar göra som jag vill) i värsta fall får jag så ont i knäna att jag måste sluta.. Och om man nu ska träna höften så känns d ju inte riktigt rätt när knäna gör ont...

Bara att kämpa på tills man får d rätt..

En sak var ändå bra att få veta och det var att min magtränare var bra även för ryggen.. Iallafall om man använder den som man ska..

Efter vi var klara så kilade jag och Ls på stan..

Vi skulle bara fika men naturligtvis blev d shopping oxå..

Och d skyller jag mest på Ls.. hon behövde till badrummet så då var ju jag "tvungen" att gå och strosa i affärena.

Jag hittade en jätte söt typ turkos/ljusblå kortärmad bolero/kofta som va på rea..

Så jag va ju bara tvungen köpa den.. (till saken hör oxå att jag verkligen är på jakt efter såna..)

Hittade oxå thights/strumpbyxor på rea.. Fick tre par för 30kr.. inte illa va?

Hittade jätte billiga och riktigt trevliga jeans (nu låter jag som G) som jag var och provade idag.

Eftersom jag inte får pengar först imorrn så la jag undan dom..

Dessutom ska jag göra en rätt stor beställning från H&M idag..

Snart är d dags för lyxfällan.. ;)

Nu är det dock dags för mig att smita och fixa käk.

Hoppas ni har en riktigt härlig dag.

Kramar från jag... =)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Creative reader - Torsdag 2 maj 08:10

    In today's "in the Spotlight" I have the huge honor of having a chat with Paul Kaiser from "Kaiser and the Machines of Creation"   Hi Paul and Thank you for spending this time with us..   Who is Paul Kaiser? • I am a father of a...

Av Creative reader - Tisdag 30 april 10:19

  This Broken Heart   Help me heal this broken heart I don't even know where to start so many pieces on the floor I can't take this any more   Another tear another smile I turn away you don't ask why I'm silent but my hea...

Av Creative reader - 19 augusti 2022 12:00

  Words   Words like hammers pounded her like fists destroying her from within no bruises but still bleeding    #twitter #dikt #poem ...

Av Creative reader - 18 augusti 2022 20:05

  In the Shadow   In the shadow of your black soul she is freezing without knowing why dying with a smile believing this is love    #Twitter #poem #dikt   ...

Av Creative reader - 16 augusti 2022 18:36

  Your kiss   your kiss lingers in my memory on my lips I sigh remember and I long for the pain of your kiss goodbye to once again taste your lips when you return      #Twitter #Dikt #Poem ...

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards