Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

alltså... =D

Av Creative reader - 5 juni 2010 13:27

Alltså..

Vilken dag jag hade igår..

Såna dagar har man inte så ofta.

Som jag har berättat tidigare så känns d lite som att jag går omkring och väntar på nåt.

Som om jag är redo för nåt men vet inte vad.

Igår fick jag verkligen fart på inspirationen.

Jag berättade ju senast att jag igår skulle på en utställning med en kompis till Ls och bekant till mig.. Kallar henne för KE i detta inlägg.

Trots att jag vaknade med vääääldigt ont i ryggen så kände jag mig på gott humör.

Kanske oxå för att det var fredag =).

För ovanlighets skull så när vi for till utställningen så kände jag mig faktiskt riktigt snygg om jag får säga så själv. (och d får man väl?)

Jag hade dock inte gjort nåt särskilt..

Bara borstat håret (inte ens tvättat d) gjort en lätt makeup (ögonbryn maskara, eyeliner och beige ögonskugga och lite läppglans.. )

ett vanligt (lite väl enkelt) brunt linne och tajta jeans..

Till d hade jag mitt blåa halsband som har vart mormorsmors en gång i tiden. (blåa stora "pärlor") mina svarta snygga skor och min korta jacka..

Men när allt var på blev d riktigt snyggt..

Och jackan fick mig som vanligt att känna mig både längre och smalare..

NIIIIICE

Funderade dock hur jag skulle klara av att fara till utställningen.. Var längre bort än jag är bekväm med,men tack vare Ls så gick d bra.

Utställningen var jätte fin och jag blev så inspirerad att jag trodde jag skulle spricka.

Hennes stil känns lite som min egen men mycket mer tekniskt utvecklad förstås.

Var hur kul som helst att se och diskutera med henne.

Efteråt gick vi alla på stan.

Det va fullt av folk och massor av glad stämning och vädret var vackert även om det blåste i mesta laget.

Vi skrattade pratade och hade allmänt jätte roligt.

Jag höll upp en topp till KE och sa att denna hade jag minsann hemma. Då står hon och håller i samma topp och ska köpa den.. hahaha

Ls fyndade hur mycket som helst..

Själv var jag nöjd med mitt härliga sällskap (och så hade jag inga pengar med mig haha)

När mina skor höll på att mörda mina fötter helt (men d var d värt) så gick vi till fiket och satte oss där..

(tänk så mycket en knölig socka och en dåligt knuten sko kan sabotera för en)

Vi satt och pratade om lite allt möjligt.

Fick en massa tips av KE både om tavlor tyg tryck (eller spray i mitt fall) och tips om mina korta noveller..

Hon föreslog att jag skulle göra en bok och samla mina korta noveller och måla en tavla till var och en av dom.. Lät väldigt intressant..

Men ska jag vara ärlig så vet jag inte om hon sa d på fiket eller när vi åkte från utställningen.. Vi pratade så mycket hela dagen.

(ni skulle ha hört mig igår..nästan varje gång jag sa nåt till G, så började meningen med KE sa.. eller KE tycker.. hehe)

Jag fick jätte fina komplimanger om både mitt hår, kläder och hur smal jag var..

Vilket jag tyckte va jätte roligt för jag tycker mitt hår är gräsligt (kläderna var jag nöjd med i och för sig ) och att jag borde banta..

Själv hade jag både sagt och Ls hur fin jag tyckte hon var i håret och gillade KEs topp...

Vi kom fram till att vi är för hårda med oss själva och att vi oftare borde se oss genom en annas spegel...

Men det är väl lite så här i landet..

Tycket man illa om hur man ser ut så är man gnällig och fiskar efter komplimanger..

Men tycker man istället att man ser bra ut så anses man va högfärdig och behövs tas ner några snäpp...

Märkligt va?

Så nu har jag huvet fullllllllllt va ideer som jag måste börja förverkliga innan jag börjar tvivla på mig själv...

Gäller att passa på medan "ångan är uppe".

Annars var d en riktigt härlig kväll..

Har förstås vart hos G (har nog surrat sönder hans öron om KE misstänker jag) och d är trevligt som alltid..

Vi testade några nya spel han köpt och hade trevligt.   

Fick lite ont i halsen under middagen.. Hoppas d bara är nåt tillfälligt.

Vet inte riktigt vad som händer idag.

Vi ska iallafall göra smörgåstårta.. MUMS

Försöker komma på nåt tänkvärt att avsluta med..

Hmmmm...

Våga se d fina inom dig själv.

Kanske inte så djupt...

Men ändå..

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

 
 
Ingen bild

hollywood

7 juni 2010 20:15

hejsan
kul du haft kul.sparade du en bit smörgåstårta?gott de.
*kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Creative reader - Torsdag 2 maj 08:10

    In today's "in the Spotlight" I have the huge honor of having a chat with Paul Kaiser from "Kaiser and the Machines of Creation"   Hi Paul and Thank you for spending this time with us..   Who is Paul Kaiser? • I am a father of a...

Av Creative reader - Tisdag 30 april 10:19

  This Broken Heart   Help me heal this broken heart I don't even know where to start so many pieces on the floor I can't take this any more   Another tear another smile I turn away you don't ask why I'm silent but my hea...

Av Creative reader - 19 augusti 2022 12:00

  Words   Words like hammers pounded her like fists destroying her from within no bruises but still bleeding    #twitter #dikt #poem ...

Av Creative reader - 18 augusti 2022 20:05

  In the Shadow   In the shadow of your black soul she is freezing without knowing why dying with a smile believing this is love    #Twitter #poem #dikt   ...

Av Creative reader - 16 augusti 2022 18:36

  Your kiss   your kiss lingers in my memory on my lips I sigh remember and I long for the pain of your kiss goodbye to once again taste your lips when you return      #Twitter #Dikt #Poem ...

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards