Direktlänk till inlägg 27 november 2012

projekt nr2

Av Creative reader - 27 november 2012 23:32

Nu är äntligen projekt nr2 på gång (igen)

det är egentligen mitt tredje eller fjärde försök så d har verkligen inte gått smärtfritt..

och då menar jag även fysiskt.. känsliga fingrar så aviga maskor är inte trevliga..

har stickat nästan 5 timmar idag.. kom förbi enda svårheten.. och efter fem (ca) timmars slit så har jag ändå bara gjort en 6-7del av stickningen.. och efter det kommer den svåra biten.. virkningen.. börjar fundera om jag tagit på mig ett för stort jobb.. eftersom det ska bli en julklapp så kan jag ju inte heller nöjja mig med ett ok jobb (som jag gjorde med mina pannband och halsduk) utan det måste bli bra.

Tack och lov har jag en plan om vad jag ska ge om jag inte hinner färdigt eller om jag ger upp..

första försöket fick jag riva upp efter nästan 4 timmars slit.. det var inte roligt..

sen fick jag riva ytterligare en gång när jag upptäckte att jag hade gjort samma misstag en gång till.. senare den kvällen fick jag riva upp en gång till när jag upptäckte att jag lyckats få en maska för mycket.. och då gav jag upp tills idag..

hade tänkt att börja tidigare men har haft på tok för mycket annat att göra och kände att jag ville ha tid så jag kunde börja utan att känna mig stressad.

Ska bli spännande att se hur d blir när d blir färdigt.. OM den blir färdig förstås.. men om jag inte lyckas så ska jag nog göra en mindre variant till mig själv.. så ni får nog se tanken iallafall.. =) (om d inte blir tokfult förstås)

utöver det har jag inte så mycket att säga..

livet går sin lilla gång..

ingen riktig vinter än så mörkt och trisst.. men inget regn iallafall.. man får vara glad för d lilla..

imorgon ska jag ta en fika med min faster och göra en massa ärenden.. roliga ärenden dessutom.. =)

men nu ska jag sluta..

så jag önskar en god natt och härlig onsdag.

kramiz =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Creative reader - Torsdag 2 maj 08:10

    In today's "in the Spotlight" I have the huge honor of having a chat with Paul Kaiser from "Kaiser and the Machines of Creation"   Hi Paul and Thank you for spending this time with us..   Who is Paul Kaiser? • I am a father of a...

Av Creative reader - Tisdag 30 april 10:19

  This Broken Heart   Help me heal this broken heart I don't even know where to start so many pieces on the floor I can't take this any more   Another tear another smile I turn away you don't ask why I'm silent but my hea...

Av Creative reader - 19 augusti 2022 12:00

  Words   Words like hammers pounded her like fists destroying her from within no bruises but still bleeding    #twitter #dikt #poem ...

Av Creative reader - 18 augusti 2022 20:05

  In the Shadow   In the shadow of your black soul she is freezing without knowing why dying with a smile believing this is love    #Twitter #poem #dikt   ...

Av Creative reader - 16 augusti 2022 18:36

  Your kiss   your kiss lingers in my memory on my lips I sigh remember and I long for the pain of your kiss goodbye to once again taste your lips when you return      #Twitter #Dikt #Poem ...

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards