Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

lite babbel bara

Av Creative reader - 15 mars 2011 09:46

Hej hej..

Läget?

Var ett tag sen sist.. Nåt nytt?

Hos mig är det nog mer eller mindre som vanligt..

Hade tänkt köpa färg i helgen.. Tror jag har berättat om den billiga färgen jag hittade online i tidigare inlägg.. Så jag hade bestämt mig för att beställa i helgen, men naturligt vis så har den utgått..

så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra..

Denna färg var 120ml för 30kr.. Går inte att hitta billigare..

Har hittat en annan 200ml för ca 100kr.. fortfarande billigt men om jag beställer all färg jag behöver så blir d över 1000kr och d har jag inte råd med..

Annars är alternativet att köpa mindre tuber men då till dyrare pris per ml och det känns riktigt dumt..

Men känns ju inte heller så bra att köpa färg eftersom.. Inspirationen finns ju nu...

Vet inte alls hur jag ska göra.. Suuuck.. Alltid dessa pengar.. Pengar pengar pengar..

Hade jag vart skolad och kanske mer seriös i mitt målande.. ställt ut på allvar osv så hade dyrare färg förstås vart värt d.. Men jag målar ju bara för mig.. Mina tavlor hamnar som regel i källaren..  Och då blir d dyrt för mig...

Får se hur jag gör..

Annars så har jag hamnat i värsta läsar fasen..

Kommer att skriva några tips på läsvärda böcker här framöver =)

På d mer personliga planer så ska jag byta från "vanliga" p-piller till minipiller..

Låter kanske inte som nån stor grejj.. Men jag har käkat mina piller från d jag var 18 och vet hur dom funkar.. Minipiller är ju en helt annan grejj..

Minipiller (iallafall dom jag ska ta) har ju inga särskilda mens dagar.. Jag är ju van att veta xakt när min kommer.. Med dom nya kan jag slippa den helt om jag har tur (hoppas hoppas hoppas hoppas) eller så blir den väldigt oregelbunden.. Och med min tur är d inte så svårt att veta  hur d kommer att bli..

Dessutom är d hela grejjen med hormoner..

Hur blir humöret? Kommer jag gå upp i vikt? få acne?...

Kanske låter fånigt i era öron att jag är så nervös.. Kanske är d oxå..

Helst av allt så skulle jag egentligen vilja operera mig så jag slipper oroa mig helt och slippa mensen helt.. Vore underbart.. OM jag inte var så sabla rädd för operationer så skulle jag be om det.. Men.... Är man en fegis så är man..

Byter ju bara piller av hälsoskäl.. Trivs med dom egentligen..

Annars är det som vanligt..

Leker med tanken på att börja försöka skriva lite mer seriöst.. (och nu menar jag lite mer) men har svårt att sitta vid datorn utan att dras till chatten direkt.. hehe...

OM det blir nån utställning så funderar jag på att även denna gång göra ett häfte med mina dikter och noveller..

Men då gäller d ju att jag får målat oxå :)

Men nu ska jag iallafall ställa mig och diska.. Och sen är det dags för tvätt.. såååå trisst.. *S*

Hoppas ni får en härlig dag..

Sköt om er :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Creative reader - Torsdag 2 maj 08:10

    In today's "in the Spotlight" I have the huge honor of having a chat with Paul Kaiser from "Kaiser and the Machines of Creation"   Hi Paul and Thank you for spending this time with us..   Who is Paul Kaiser? • I am a father of a...

Av Creative reader - Tisdag 30 april 10:19

  This Broken Heart   Help me heal this broken heart I don't even know where to start so many pieces on the floor I can't take this any more   Another tear another smile I turn away you don't ask why I'm silent but my hea...

Av Creative reader - 19 augusti 2022 12:00

  Words   Words like hammers pounded her like fists destroying her from within no bruises but still bleeding    #twitter #dikt #poem ...

Av Creative reader - 18 augusti 2022 20:05

  In the Shadow   In the shadow of your black soul she is freezing without knowing why dying with a smile believing this is love    #Twitter #poem #dikt   ...

Av Creative reader - 16 augusti 2022 18:36

  Your kiss   your kiss lingers in my memory on my lips I sigh remember and I long for the pain of your kiss goodbye to once again taste your lips when you return      #Twitter #Dikt #Poem ...

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards