Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Creative reader - 30 mars 2011 17:57

Hej!

Läget med er?

Härligt när solen lyser och snön smälter eller vad tycker ni?

Har vart ute och promenerat lite sen sist..

Naturligtvis var jag för lite klädd så självklart har jag åkt på snuva.

Har inte haft nån feber med idag när jag gick in till stan så kändes det som jag sprungit en marathon. Känner mig ruggigt hängig.

Tror ni jag har lärt nåt av d?

Självklart inte. *S*

Så fort jag känner mig piggare så kommer skutta ut igen och fortfarande för lite klädd..

Blir ju så sabla varmt annars.

Igår målade jag min första tavla. =)

Var hur nervöst som helst.. Jag var inte ens säker på om jag skulle våga måla..

Min första tavla på säkert två år och så blir d ett "beställningsjobb". Nu menar jag inte en beställning mot pengar, utan HM (en kompis till mig) ska flytta till en ny lägenhet så jag frågade om han ville ha en tavla.. Tänkte mer att han skulle få nån av dom jag hade eller att jag skulle ge honom en av dom jag ska måla.. Men då frågade han om jag kunde måla en med katter åt mig..

Jag kan inte måla på "komando", jag kan inte ens dra ett rakt sträck med hjälp av linjal om jag måste.. Jag blir heeeelt låst.. Dessutom så målar jag som ni vet inga särskilda motiv.. Jag låter helt enkelt färgen bestämma.. Den skapar sig själv på ett sätt.. Jag bara håller i penseln.. Och katter.... Jag kan väl inte måla katter heller..

Men jag sa visst.. =)

Hade några tankar.. Men att få dom från huvet till duken är inte d lättaste...

Först tänkte jag mig nåt lite mer picasso inspirerat.. Starka färger.. Ganska modern känsla typ... (tvivlar på att ni fattar.. gör ju d inte själv.. *S*) Nästa tanke jag hade var baserad på en akvarell jag målade i högstadiet.. Var en mur klädd med graffitti och en massa "små mussepiggs" som tittade fram bakom soptunnor osv.. Dom skulle föreställa att vara typ hemlösa.. Så jag tänkte göra en katt tavla lite i den stilen.. Så jag skissade på papper.... I BÄSTA fall gick d att se att d föreställde en katt.. OM man har fantasi alltså... Höll på att bli galen.. Men efter att ha chattat med en trevlig kille så bestämde jag mig för att sluta fega och sätta igång nångång... Så jag skissade direkt på duken.. Gick käpprätt åt H-vete.... Tillslut sa jag skit it då och så målade jag på Mitt sätt.. Och den blev inte alls dum.. Finns nån lite sak som jag ångrar och nån liten sak som är kvar att göra.. Men .. överlag.. Inte så pjåkigt..

Får bara hoppas han gillar den.. =)

Annars då?..

Tja.. D vanliga typ...

Idag bestämde jag mig för att nu var d minsann dags att hoppa ner på stan och ta en fika...

Men då började jag tänka på min familj.

Hela min familj (nästan iallafall) har bestämt sig för att gå ner i vikt..

Dom har blivit värsta hurtbullarna och har tom en pott dit dom lägger pengar ifall dom har gått upp i vikt istället för ner..

Så när jag funderade på att ta en fika kände jag mig som värsta tjockisen..

Var knappt att jag gick..

Alltså.. D är ingen som har sagt att jag borde banta.. Eller ens antytt det.. Bara jag som klagar.. Tom G säger att han föredrar mig som jag är nu.. (ca 160cm och 56kg nyäten) Men själv har jag aldrig vart riktigt nöjd med min vikt.. Framförallt inte nu.. Brukar ligga på ca 52-53kg och då var jag rätt nöjd men nu har jag gått upp och hur mycket jag än försöker träna tänka på vad jag äter osv så ger d inget.. Så d känns meningslöst att fortsätta stressa över det.. Äta med måtta och promenera när jag känner för det...=)

Börjar jag älta för mycket är risken ändå bara att jag börjar må dåligt..

Men jag kände mig som värsta latmasken ändå när jag gick in för att fika..

Som om jag gjorde nåt fel... (morsan skulle slå mig om hon hörde mig nu så skvallra inte) (hm.. måste kanske säga att naturligt vis skulle hon inte slå mig utan d är bara nåt man säger.. vill inte d ska bli några missförstånd).

Jag hade lite vikt problem när jag var yngre..

När magen började strula så var min lösning nämligen den att om jag inte äter så behöver jag inte gå på toa..... Mamma trodde jag hade anorexi.. (kom ner till 45-47 som lägst) och på ett sätt hade jag ju en typ av ätstörning även om den inte var av dom vanliga orsakerna... Men om jag typ skulle åka buss till min kille (tog ca 30min eller nåt) så åt jag inte på kanske 7-13 timmar innan för att vara säker på att jag skulle klara bussresan... Ni kan ju gissa vad d gjorde med magen....Nu skulle jag aldrig kunna låta d gå så långt.. Jag gillar mat fika och snask på tok för mycket.. Men.. ska jag vara ärlig.. Nog vill jag ändå gå ner fast jag säger d inte gör nåt.. Jag fiskar efter komplimanger från G för att vara säker på att jag inte ser tjock ut..

Jag är inte så säker som jag kanske verkar..

Och ni vet säkert själva hur ytliga människor kan vara..

Är man överviktig så duger man inte..

Nog om det..

Har börjat med mina minipiller....

Och idiot som jag är läste jag inte bruksanvisningen ordentligt så jag tog första pillret fel.. Man ska tydligen ta dom efter dagen dom står på.. Medan jag är van att gå på vilket nr dom har.. Men d var bara ett piller jag tog fel.. mitt första.. så jag kan inte tänka mig att det ska göra nån större skillnad..

Ska bli spännande att se hur kroppen reagerar..

Kommer jag få riklig oregelbunden mens? kommer den vara sällan och lindrig? kommer den försvinna helt? (hoppas hoppas hoppas) kommer jag gå upp i vikt? få finnar? få mysko humör? bara vänta och se nu.. =)

Annars är d som vanligt med mig..

Jag chattar.. snorar.. läser och är med min totalt underbara fantastiska jätte mysiga G..

Jag hoppas ni har det bra och att livet är snällt med er..

Kramiz

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards