Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Creative reader - 27 juni 2011 14:48

Här kommer några härliga bilder från min och Gs midsommar promenad.

Hoppas ni tycker dom är lika vackra som jag gör =)

kramiz


                     

Av Creative reader - 27 juni 2011 14:06

Här har ni mig igen.

Efter mycket om och men så kör vi nu Linux Mint.

Egentligen är detta första riktiga dagen jag verkligen använder den men måste säga att hitils så verkar den riktigt najs.

Gimp och pidgin ingick så hurra för mig. =)

Så vad har hänt sen sist?

Hm.. Måste fundera lite.

Utslagen är borta. Har inte vågat använda klockan än men jag funderar ite om det kan vara så att jag reagerar mot kontrollen som G byggde.

Jag märkte när vi byggde den att mina händer började klia men tänkte inte så mycket mer på d.

Vi har inte använt den på ett tag (vi upptäckte att vi trivdes med vanliga kontroller som dessutom tar mindre plats) men när vi spelade med den för ett tag sen så tyckte jag att det började klia. Dessutom så är utslagen betydligt närmare kontakten med kontrollen än klockan. Men d är fortfarande spekulationer.. Har inte spelat sen dess och har inte använt klockan heller.

Midsommar kom och gick.

Vi hade så otroligt trevligt.. Dagen började med regn och rusk men solen vann och vi fick en härlig dag och en underbar promenad. Jag tog massa vackra sommriga bilder som jag ska lägga in i nästa inlägg.

Det var faktiskt på midsommarafton vi installerade Mint..

God mat blev det oxå. Bak potatis och laxröra.. Otroligt gott.. Till efterätt åt vi mousse (pulver tyvärr) med en klick vispgrädde och otroligt goda jordgubbar.. mmm

Resten av helgen var förstås som vanligt full av massa skratt och spelande. =)

Igår beställde vi massa böcker från cdon. Bra priser men fy tusan vilken skit sida.. Ursäkta mitt språk men ibland funderar jag vem tusan som sköter den.. Att hitta nåt där är ungefär lika lätt som att leta en nål i en höstack.. Och varför i hellskotta kan man inte söka på svenska???? Grrrrr... Men som sagt.. Bra priser har dom..

Jag köpte 8böcker.. Skulle egentligen vara nio men en hade inte kommit ut som pocket än.. 2 Koontz 5 Diana Gabaldon och den nya från Jean M Auel. =) så d blir 23 böcker sammanlagt från cdon iår =)

Om några dagar (hoppas jag) ska vi beställa från think geek.. Dom är sååå roliga.

Snart dags för lyxfällan va? *S*

D va nog allt för mig för nu..

Ska spara detta inlägg och sen lägga in bilderna från våran midsommar promenad.

Hoppas ni tycker om dom.

Sköt om er =)

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards