Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Creative reader - 20 juni 2011 13:05

Så nu har vi äntligen bytt ut datorn.

Fick ta den som jag hade tidigare från G.

Men tyvärr så efter allt jobb och slit så verkar d inte funka som d ska.

Det går så otroligt långsamt att jag har hinner skriva kanske fem ord innan d första syns på skärmen..

Försökte kolla på min blogg tidigare och d gick så långsamt att jag faktiskt gav upp.

Finns endel andra problem oxå men då är d frågan om att lära sig och vänja sig.. Men just att den är så långsam är en Deal breaker..

Att skriva en lång mening bara för att sen se att första ordet blev fel och sen tar d lika lång tid att deleta för att ändra den som d tog att skriva hela meningen är inte alls kul.

För att inte nämna hur lång tid d tar att hoppa mellan chatterna.

Jag känner mig så elak som kommer med kritik efter allt Gs slit och generositet.

Min stackars älskling.

Annars är d mer eller mindre som vanligt.

Fre installerade vi datorn hemma hos G. Resten av kvällen såg vi konsert och spelade.

Lör bar vi över datorn till mig och gjorde dom sista inställningarna. Typ pidgin och liknande..

Som tack för hjälpen bjöd jag G på middag på en pizzeria.

Han tog en pizza jag tog en sallad..

Han gjorde d bättre valet.

För d fanns nåt i min sallad som inte alls passade min mage.

Jag blev "skitt"dålig i brist på bättre ord, men efter en stadig whisky gick d över och resten av kvällen var hur trevlig som  helst.

Mina utslag är förresten tillbaka.

Tog naturligtvis av klockan direkt men d har inte hjälpt.

Smorde sista gången lör. Mån tog jag på klockan igen.. Mån kväll tyckte jag d kliade och tis var utslagen tillbaka.. (Var förstås utan klockan sen måndagen) Började smörja igen tis eller ons och först nu är utslagen på väg bort.

Tänker smörja tills dom är helt borta och undvika klockan några dagar för att se om dom kommer tillbaka ändå.

Idag har jag förresten haft fin besök.

Mamma var förbi med lilla Lia.

Hon är så otroooooligt söt och väldigt väluppfostrad med tanke på hur liten hon är.. OM jag inte minns fel så är hon 14veckor.

Tog lite bilder men kommer inte att lägga in dom på datorn innan jag vet om fedora verkligen blir kvar.

Gnome3 förresten.. huuuuuuuuu säger jag bara....

D va nog allt för mig för denna gången.

Ha d bäst

kramiz

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards