Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Creative reader - 13 juni 2011 13:46

Nu har jag minsann dröjt länge igen..

Skäms på mig..

Fortfarande strular datorn så jag har inte direkt varit inspirerad att skriva..

Är så sabla jobbigt när datorn dör mitt i allt..

Senast dog den ju bara en mening från att jag va klar med inlägget..

Såååå surt.

Så vad har hänt?

Jag har vart hos läkaren ang utslagen.. D va tisdag vill jag minnas..

Han såg ingen anledning att göra nån prick test eller liknande.

Tydligen är tester inte så informativa som man kunde tro.

Han tyckte jag skulle smörja med hydrokortisonsalva i ca fem dagar  och föra dagbok på hur jag beter mig.. (eftersom d låter som kontaktutslag så vill man ju veta vart kontakten sker.) Tyvärr verkar den troligaste boven vara värme i kombination med en klocka jag har fått av G för några år sen som har börjat "tappa metallen" (dvs metallen under har börjat synas).

Lör smorde jag sista gången och idag ska jag börja använda klockan igen.. Sen är d bara att se om utslagen kommer tillbaka.. I så fall är d bara att byta klocka.. Men d är nog dags för d hur som helst eftersom jag är känslig.

Angående att jag reagerar på melon så är d inte alls ovanligt men verkar vara ofarligt, finns dock receptfria tabletter att köpa..

Verkar oxå som att jag är lite känslig mot vitlök och att d inte heller är ovanligt..

Han berättade att om man har otur och är riktigt känslig mot vitlök så kan man få magkatarr (eller var det magsår?)

Jag behöver nu varken sluta med melon eller vitlök (men eftersom jag har ibs så kan d va en bra ide att inte ta så mycket) bara jag är medveten om att jag då kan reagera på dom..

Inte för att jag nu klagar allt för mycket..

Vitlök är faktiskt d absolut värsta jag vet.. =)

Men att hålla sig undan melon kommer däremot att bli svårare.. Så jag låter nog bli..

Men d var ingen fara som sagt.

Han var jätte trevlig och väldigt informativ. =)

Utöver d har d inte hänt så mycket.

Jag har köpt ett par nya jeans shorts och ett linne..

Imorrn ska jag på kjol jakt och hoppas hitta fler linnen..

Har vart otroligt varmt några dagar.. men igår började det åter igen att blåsa och blev kyligt..

Hoppas värmen snart är tillbaka.

D va nog allt för mig för denna gång..

Jag ska förresten kanske ta över en dator från G.. Och då lär d bli blogga av ska ni veta..

Ät glass och må gott.. =)

kramiz

Visst ja..

Höll nästan på att glömma.

Måste bara få göra lite reklam..

Vi köpte godis i helgen.. i påse..

Då hittade vi nåt som hette hm.. kan d ha vart Ekorrens ekologiska smågodis?

Nåt i den stilen iallafall..

Vad som är intressant är att d inte är några tillsatser.. varken smak färg eller socker.. Så mer "riktigt" godis så att säga..

Gott var d oxå.. Kanske lite sött.. men mumsigt..

Nu då?...

Funderar......

Hm.....

NÄ d va nog allt.. =)

kramiz

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards