Direktlänk till inlägg 21 december 2009

årets första vurpa

Av Creative reader - 21 december 2009 20:46

Nu har minsann vintern kommit på fullaste allvar.

Massor av snö har vi fått..

Härligt tycker jag och G kanske inte fullt så härligt för dom som behöver skotta och köra i trafiken.

Idag hade jag verkligen full rulle.

Först skulle jag tvätta 12-17

17:30 hade jag och G en tid hos frissan och där emellan skulle d tvättas, hängas, omstartas (torkrummet slås av efter en viss tid) duschas och gå på stan för att köpa en sista minuten klapp åt en av mina äldsta väninnor som jag tyvärr råkat räkna bort.

Hade dock genast en plan om vad jag skulle ge henne så jag räknade med att bara bli en kort sväng på stan och tom hinna med en latte och fika.. :)

Gick inte riktigt som jag hade tänkt.

På väg in till stan så halkade jag 3ggr..

Första gången vurpade jag (föll på knät men klarade mig från blåmärken) och dom andra två gångerna klarade jag mig med hjärtat i halsgropen.

Min fina plan till min väninna va följande,

hon har blivit mamma för drygt ett år sen så jag tänkte hon skulle få några ta hand om sig själv klappar..

Nyblivna mödrar har ju en tendens att sätta barnen först men ju bättre man mår själv ju mer har man att ge åt sina barn är min tanke.

Så jag tänkte hon skulle få en facial scrub och en body scrub.. Och min nya favorit, nagelfil i glas.

Låter väl bra och enkelt?

Man hade ju kunnat tro d ja......

Kruxet är att min kompis är allergisk mot allt vad dofter heter..

Men det visste jag ju och gick därför genast till apoteket..

Jamenar... dom om nån borde ju ha doftfria grejjer..

Jo då.. en facial scrub hittade jag med lite hjälp..

Svårare va d med body scruben.

Fanns ingen...

Va på nästan alla affärer i stan ink hälsokostaffärerna och den enda jag hittade kostade över 200kr och så mycket har jag tyvärr inte att spendera.

Slutade med att hon fick en jätte mysig mössa med matchande vantar.

Funderar på att köpa mig ett lika dant sett själv.

På väg hem hoppade jag in på fiket och när jag stod i kassan och väntade på min latte så ringde L..

Hon frågade om jag ville ha sällskap och d tyckte jag förstås va toppen.

Hon bor alldeles i närheten så d tog inte många min för henne att komma.

Trots alla mina ärenden hann jag hem och duscha och ta upp tvätten i god tid till d va dags för frissan..

Så nu är jag nyklippt och fin.

Lägger nog in en bild på alias här fram över.

Jag gick dit ensam eftersom G jobbade. Men han kom direkt han slutat.

När vi satt där och blev friserade så började vi prata om pizzerian i närheten så d slutade med att jag bjöd G på pizza efteråt..

Inte dumt alls..

Nu sitter jag mätt belåten och fin i håret hemma hos G och väntar på att han ska sno tillbaka datorn från mig hehe

Hoppas ni har det riktigt härligt i dessa jule tider.

Glöm nu inte att det bästa sättet att bli varm på är att krama nån man har kär...   kram från mig   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Creative reader - Torsdag 2 maj 08:10

    In today's "in the Spotlight" I have the huge honor of having a chat with Paul Kaiser from "Kaiser and the Machines of Creation"   Hi Paul and Thank you for spending this time with us..   Who is Paul Kaiser? • I am a father of a...

Av Creative reader - Tisdag 30 april 10:19

  This Broken Heart   Help me heal this broken heart I don't even know where to start so many pieces on the floor I can't take this any more   Another tear another smile I turn away you don't ask why I'm silent but my hea...

Av Creative reader - 19 augusti 2022 12:00

  Words   Words like hammers pounded her like fists destroying her from within no bruises but still bleeding    #twitter #dikt #poem ...

Av Creative reader - 18 augusti 2022 20:05

  In the Shadow   In the shadow of your black soul she is freezing without knowing why dying with a smile believing this is love    #Twitter #poem #dikt   ...

Av Creative reader - 16 augusti 2022 18:36

  Your kiss   your kiss lingers in my memory on my lips I sigh remember and I long for the pain of your kiss goodbye to once again taste your lips when you return      #Twitter #Dikt #Poem ...

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards