Alla inlägg den 30 december 2009

Av Creative reader - 30 december 2009 12:34

Nu trodde ni säkert att jag hade glömt er helt.

Så är det förstås inte. ;)

Jag har helt enklet för ovanlighetsskull haft för fullt upp under julen för att hinna nåt annat än umgås och mysa.

Nästan iallafall.

Jag har oxå påbörjat min nya hobby att sticka och virka.

Här nån dag kommer jag lägga in bilder på mina skapelser.

Men vänta er inga perfekta skapelser.

Dom är som jag full i små fel men vackra ändå.. hehe där fick jag till den..   

Julafton va jag i vanlig ordnig solo.

Men d va inte så illa som d kanske låter.

Jag steg upp och städade lite.

Öppnade nån klapp och slog in några jag hade sparat.

Ville få behålla så mycket julstämning som möjligt trots att jag va solo.

Hörde av ett x som nu mer bor i södra sverige men nu va uppe över jul.

Så han beslöt sig för att titta förbi juldagen.

Juldagen kom mamma mfl och vi hade riktigt mysigt.

Åt skinka, lax och öppnade klappar..

Och på kvällen kom Lu. (xet)

Jag har inte sett honom på nästan 10år men när han klev in genom dörren va han samma person som han alltid har varit så det blev inga konstiga tystnader eller nåt alls.. Vi såg tv, drack glögg och hade riktigt trevligt.

Han va förbi en sväng 27 oxå.

Min faster har oxå vart förbi och jag har suttit en massa i telefon och sett en massa mysiga filmer.

Jätte mysigt med andra ord.

Men nog va d ändå skönt när G kom hem måndag morgon.. Hurra för mitt lag.

Idag ska vi mest troligt trotsa kylan (nästan -20) och ge oss ut på lite mellandagsrea..

Annars är d allmänt mys och handarbete som gäller för tillfället.

Har nu stickat 4st pannband och virkat ett helt gäng blommor.

Mitt första pannband blev lite av ett fiasko eftersom mönstret inte blev som jag hade tänkt och garnet tog slut så d blev aningen för smalt..

Har gjort ett åt mamma oxå (skvallra inte åt henne) och håller just nu på med en halsduk som ska matcha mitt senaste pannband.. Jag gillar att variera mig.. *S*

Så snart har jag ett pannband för var dag.. hehe   

Nja.. egentligen är d så att jag har en halsduk i flera färger så jag tyckte d skulle va kul att ha pannband så man matchade alla färger.. :)

Nu hade jag inte så mycket mer att säga.

Jag hoppas att ni har haft en lika fin jul som jag.

Gott slut och Gott nytt år

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards