Direktlänk till inlägg 8 november 2017

Får, bör och vill

Av Creative reader - 8 november 2017 07:55

Jag är inte vegitarian. Jag är möjligen flexitarian om jag har fattat rätt.

Jag äter regelbundet mejeriprodukter, fisk och ägg. Ibland skaldjur men inte så ofta kött eller kyckling.

Det är egentligen inte ett val utan mer att det har blivit så eftersom G är nån form av vegetarian. (finns så många "namn" så jag vet ärligt inte vad det kallas)

Han äter mejeriprodukter, ägg, fisk och skaldjur men inte fågel eller annat kött.

Ibörjan när vi träffades var jag mycket nyfiken och frågvis om vad han får och inte får äta och hur han tänker.

Och jag har även sett att andra oxå ofta påpekar vad vegiterianer och veganer får och inte får äta.

Men det är ju engenliten helt fel tänk.

För det finns absolut inget som säger att dom inte får äta vad dom vill.

Men för dom allra flesta är att vara vegitarian (eller heter det vegetarian? sak samma ni fattar) eller vegan ett val.

Och därmed handlar det inte alls vad dom FÅR äta utan helt enkelt om att dom INTE VILL äta vissa saker.

Och det är en jädra skillnad.

Har du hälsoproblem, allergier däremot finns det saker man kanske inte BÖR äta.. Tex jag vet att äter jag blomkål eller mycket hasselnötter så får jag betala för det..

Vid svåra allergier tex nöt allergier (det har inte jag) så kan man nog säga att man inte FÅR. Men även där så är det ju fel. dom FÅR ju äta det.. Men det är ju direkt olämpligt.

Men det kan ju vara värt att tänka på om man har en vän eller så som är vegan eller liknande.. Det handlar inte om att få eller inte få.. Utan om vad man vill. :)

Önskar er en trevlig morgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Creative reader - Torsdag 2 maj 08:10

    In today's "in the Spotlight" I have the huge honor of having a chat with Paul Kaiser from "Kaiser and the Machines of Creation"   Hi Paul and Thank you for spending this time with us..   Who is Paul Kaiser? • I am a father of a...

Av Creative reader - Tisdag 30 april 10:19

  This Broken Heart   Help me heal this broken heart I don't even know where to start so many pieces on the floor I can't take this any more   Another tear another smile I turn away you don't ask why I'm silent but my hea...

Av Creative reader - 19 augusti 2022 12:00

  Words   Words like hammers pounded her like fists destroying her from within no bruises but still bleeding    #twitter #dikt #poem ...

Av Creative reader - 18 augusti 2022 20:05

  In the Shadow   In the shadow of your black soul she is freezing without knowing why dying with a smile believing this is love    #Twitter #poem #dikt   ...

Av Creative reader - 16 augusti 2022 18:36

  Your kiss   your kiss lingers in my memory on my lips I sigh remember and I long for the pain of your kiss goodbye to once again taste your lips when you return      #Twitter #Dikt #Poem ...

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards