Alla inlägg den 20 november 2017

Av Creative reader - 20 november 2017 15:33

Då var helgen slut och måndagen är här igen.

Har ni haft en trevlig helg?

Det måste jag säga att jag verkligen har haft!

Fredag var G ledig och vi fick finbesök.

Jag var först rädd att det skulle bli inställt, för vädret var verkligen inte att leka med.

Det snöade och blåste och vägarna var inte att leka med.

Vårat besök som skulle komma tidigare än planerat blev faktiskt några minuter senare än vi först hade bestämt just för att dom fastnade i efterdyningarna till en olycka. Vägen blev avstängd under en period.

Jag vet inte hur det gick med dom inblandade men jag hoppas verkligen att det slutade lyckligt.

Enligt vad jag har läst på text tv och i tidningar verkar det som helgen har vart kantad av olyckor lite här och var.

Verkligen hemskt när sånt händer.

Vintern är inte att leka med så kör försiktigt och var rädda om er.

Spadar, filtar, första förband, ficklampor och liknande är alltid bra att ha i bilen.

Hur som helst.

Besöket som bestod av bla mamma och vovven var såååå otroligt mysigt och kul på alla sätt och vis.

Extra roligt var det när vovven kom in till köket när jag plockade fram fika. Hon är inte nån som tigger på nåt sätt och vis, men hon vet att när det är fika på gång så kommer det iregel nåt mumsigt till henne oxå. Och det är bara hos mig och G det är så. :) Jag tror hon börjar känna oss. hehe

En annan gullis sak som hände var att vovven gjorde en rusning på väg till Gs lägenhet sen när dom skulle hem.

Tydligen ville hon stanna hos oss. ;)


Lördagen var lugn och fin och G gjorde en Taco tårta.

Receptet hade han hittat i en gammal coop tidning. :)

Den ser kanske inte så rolig ut på bilden, men det är för att den är direkt ur ugnen.

Sen när man serverar har man ju lite annat på sidan om, tex gräddfil och sallad om man vill.

Jag kan meddela att den var riktigt god och vi kommer att göra den fler gånger.

Eller vi och vi..  Det var G som gjorde den. :)

 


Söndag gjorde vi inget speciellt.

Det blev en dag i soffan med en massa spelande och allmänt slappande.

Precis som jag tycker att en söndag ska vara. =)


Nu är det måndag igen.

Ny vecka nya upplevelser.

Var rädda om er. 

Kram från jag =)

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards