Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Creative reader - 19 januari 2011 15:53

Vet egentligen inte riktigt hur jag ska formulera detta inlägg så jag verkligen får fram det jag vill säga utan att bara låta gnällig.

Men jag gör ett försök och hoppas ni inser att det faktiskt är ett problem.

Jag chattar som ni säkert vet.

Eftersom jag går hemma hela dagarna så är chatt ett väldigt bra sällskap och min största chans till social stimulans.

Tyvärr är d så att om man chattar får man tåla rätt mycket..

Man får verkligen inte vara känslig av sig..

Förut var jag på spray chatten medan den fanns.

Aaaaningen besvärlig men den hade flera riktigt bra funktioner som gjorde att chattens kändes relativt säker..

Dels kunde man välja vem som kunde se eventuella bilder man valde att lägga in..

Men framförallt som hade dom en funktion att om en chattare betedde sig illa så kunde dennes spärras.. Tills man själv valde att avspärra personen.. Alltså spärren höll inte bara för stunden utan tills den blev borttagen.. Och då kunde personen inte se en, skriva till en, eller gå in på ens sida..

Man helt enkelt försvann.. Poff.. Problemet borta..

Tyvärr är det få chatter som har liknande funktion. tyvärr inte min "hemma chatt).

Dom flesta chatter har regler..

Och dom flesta har personer som ska se till att dom reglerna följs.

Men då handlar d som regel (men nu kan jag ha fel) om privatpersoner som erbjuder chatten att försöka hjälpa till och är därmed inte anställda av chatten och blir därför rätt tandlösa..

Så vart går gränsen på vad som man ska acceptera?

Klart att i ett "rum" med många människor blir det många åsikter och därmed lätt konflikter och slitningar...

Så att en viss mån av gräl missförstånd och liknande måste man räkna med..

Men vart går gränsen?

Hur tjock hud ska man behöva ha för att chatta?

Allt för ofta förekommer trackaserier.. påhopp och rasism (eller iallafall främlingsfientlighet).

Men igår tycker jag det ändå gick över gränsen på vad som är acceptabelt..

Det var nämligen en som sa att han skulle döda mig...

Eftersom jag inte pratade med personen så skickde jag honom en smily i form av ett frågetecken..

Då säger han att han ska bryta av min nacke.. (är inte ordagrann nu.. funderade på att lägga in exakt vad han sa eftersom jag har det sparat men då bryter jag säkert mot nån lag eller nåt så d vågar jag inte).

Sen påstod han att det bara var ett skämt..

jag tyckte att d va ju bra eftersom våld mot kvinnor är inte jag tycker man ska skämta om..

Då fortsätter han med att våld mot kvinnor är egentligen inte fel ifall det finns orsak..

Och fortsätter med att säga att han skulle låsa in mig i en källare för resten av livet och sälja mig ibland...

Jag försökte spela cool men jag blev riktigt illa till mods..

DET var verkligen inte humor i mina ögon..

Så jag behöll chatten öppen och försökte få ta i en "vakt".

När jag hittade en vakt sa han att han inget kunde göra...

Han var inte anställd av chatten utan egentligen bara en vanlig chattare...

Dessutom kunde han inte lägga sig i vad som skrevs privat..

jag förskökte förklara att det skrevs öppet men det svarade han inte på...

Hans råd var antingen att göra en abuse anmälan eller gå till polisen..

Så jag förskte med abuse..

Naturligt vis krånglade chatten som vanligt så sidorna fungerade inte som dom skulle.. Men tillslut hittade jag iallafall där man skulle klicka för att komma till abuse..

Bara för att få beskedet sidan du söker finns inte hos oss (kanske inte xakt så)

Så vad gör man då?

Jag har skrivit till dom som har chatten och hoppas att dom finner en lösning..

För nån måtta måste det väl ändå vara på hur mycket man ska tåla?

Chatten har ju regler..

Nån borde se till att dom följs oxå...

Nån trygghet ska man väl ha?

Nu är d ju inte så att jag faktiskt fruktar för mitt liv..

Men det var ruggigt obehagligt..

Och så tjock hud vill jag inte få, att jag tycker att mordhot är en del av vardagen.. Nåt man ska tåla om man vill chatta...

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards