Direktlänk till inlägg 24 november 2010

diskutera, argumentera eller bara trevligt samtal

Av Creative reader - 24 november 2010 16:00

Hejsan svejsan.

Har ni det bra så just innan första advent?

Jag har d jätte bra..

Jag har bytt från windows till fedora och än så länge verkar d funka (ta i trä), jag har hunnit bli ett år äldre sen sist.. Så nu är man 34.. Vart tar åren vägen???

Men utöver det händer det inte direkt nåt.

Jag har mest pysslat på här hemma och suttit på chatten emellanåt.

Iregel har jag trevligt.. Ibland är d svårt att hitta nån pratglad och emellanåt hittar man nån som bara vill diskutera.

Det är nåt jag verkligen försöker undvika när jag chattar..

För på chatten är det ju sällan man känner den man pratar med..

Och ni vet säkert hur lätt det är att misstolka det som sägs.. (eller skrivs)

Och börjar man då diskutera så är d ju som upplagt för missförstånd.

Igår var det en som ville diskutera politik..

Jag försökte förklara att när d kommer till politik så har jag varken intresse eller kunskap nog för att föra en vettig diskusion så d vettigaste han kunde räkna från mig var jaha...

Men han gav sig inte...

Så han försökte starta en diskusion..

Men den kom som aldrig igång för vi fastnade hela tiden i en massa missförstånd som tog lååång tid att reda ut och i sin tur ledde till fler missförstånd osv osv osv..

Jag gissar att han tyckte jag var ytterst korkad och obildad.

Men jag hade ju faktiskt varnat honom..

Dessutom blev han irriterad över att vi inte alls menade samma sak när vi pratar om politik..

För mig är politik olika partier och vad dom står för..

Och jag är som sagt både okunnig och ointresserad av det..

Det jag vet om politik är typ att blått är illa Sd är värre..

Mer än så vet jag inte..

Ärligt alltså...

Men det va inte alls det han menade med politik..

För honom var politik alla åsikter man har om skola sjukvård osv osv osv..

Han var häpen hur politik innebar olika saker för oss båda.. och drog upp en massa korkade "liknelser".

Slutade med en irriterad stämning.. Iallafall uppfattade jag honom som irriterad..

Själv satt jag mest och smålog..

Jag hade ju faktiskt varnat honom...

Nåt jag har märkt med dom som vill diskutera är att hitils har alla vart män...

Iregel äldre (och med d menar jag i mina föräldrars ålder).

Undra om det är därför det så lätt blir fel? Olika generationer olika tankesätt?

Och dels ska dom styra vad diskusionen ska handla om...

Men ofta får jag bara känslan av att dom egentligen bara söker nån att argumentera med.. Nästan som att dom söker gräl eller bara vill visa hur smarta dom är.. *L*

Tror jag ska göra som så att nästa gång nån äldre man vill diskutera med mig så kan jag börja diskutera olika bindor. Märken form uppsugningsförmåga osv.

Tror dom tappar lusten rätt fort då...

Men varför diskutera med nån som inte har nog att komma med för att göra diskusionen intressant?

Blir ju bara en monolog annars..

Och ena missförståndet efter det andra..

Jag tar hellre och lär känna den jag chattar med först..

Och sen när man känner att man är på samma sida och förstår varandra.. då kan man börja diskutera saker...

Men sån är ju jag..

Egentligen tycker jag inte d är nåt fel i att vilja diskutera..

Alla har vi ju våra intressen..

Men man kan ju respektera om den andra inte vill..

Och man behöver ju inte hellre se ner på någon bara för att man kanske inte är lika kunnig i vissa ämnen..

Men det är ju min åsikt..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Creative reader - Torsdag 2 maj 08:10

    In today's "in the Spotlight" I have the huge honor of having a chat with Paul Kaiser from "Kaiser and the Machines of Creation"   Hi Paul and Thank you for spending this time with us..   Who is Paul Kaiser? • I am a father of a...

Av Creative reader - Tisdag 30 april 10:19

  This Broken Heart   Help me heal this broken heart I don't even know where to start so many pieces on the floor I can't take this any more   Another tear another smile I turn away you don't ask why I'm silent but my hea...

Av Creative reader - 19 augusti 2022 12:00

  Words   Words like hammers pounded her like fists destroying her from within no bruises but still bleeding    #twitter #dikt #poem ...

Av Creative reader - 18 augusti 2022 20:05

  In the Shadow   In the shadow of your black soul she is freezing without knowing why dying with a smile believing this is love    #Twitter #poem #dikt   ...

Av Creative reader - 16 augusti 2022 18:36

  Your kiss   your kiss lingers in my memory on my lips I sigh remember and I long for the pain of your kiss goodbye to once again taste your lips when you return      #Twitter #Dikt #Poem ...

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards