Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

D går upp & d går neeeeer....

Av Creative reader - 22 februari 2010 11:14

Här kommer en uppdatering från en helg med rätt stora svängningar.

Det började med fredag.

Mamma kom och skulle hjälpa mig ta ut pengar.

Vi passade oxå på att fixa nytt batteri i min klocka och fika inne i stan.

Inte på mitt vanliga fik utan ett annat närmare där jag fixade klockan.

Jag tog en chansning och åt frukost där istället för hemma..

Annars skulle vi helt enkelt inte ha hunnit.

Men jag va lite orolig på hur magen skulle reagera.

Den känndes lite lurig men den höll..

När mamma sen for så va d bara att passa på att fixa lite och vila..

För jag hade nämligen lovat att va hundvakt i helgen.. Eller fre-lör.

Tyvärr så hade jag lovat d utan att kolla med G först.

Jag skulle nämligen va hos honom i helgen.

(Jag vet hur d kanske låter.. men även om vi inte är tillsammans så är vi varandras familj på nåt sätt.. huvudsaken är att d funkar för oss.. )

Hur som helst så har han haft en lite jobbig vecka så han va inte allt så glad över d i början.

Men jag sa jag skulle göra allt jobb så d va lungt.

Hon va sååå söt och d gick sååå bra..

Synd bara att d har vart -1000 grader kallt i helgen.. ;)

Kanske inte direkt men över -20 iallafall....*S*    

Hur underbar hon än var (och hon var ett härligt litet charmtroll) så har jag kommit fram till att jag är nog inte så förtjust i taxar..

Inte så att jag har nåt emot deras personlighet för hon va så härlig..

D är hur dom ser ut jag tycker är lite läskigt..

Dom ser lite grann ut som en tusingfoting som tappat en massa fötter...

Varje gång hon hoppade upp eller ner från soffan eller bara helt enklet när hon sprang runt på golvet när vi busade så va jag rädd att hennes rygg skulle gå av..

En vovve ska inte kunna böjja sin kropp som en skruvmakaron.... *S*

Men hon va sååå härlig.

Väluppfostrad och busig på samma gång.

Och vilka ögon... =)    

Lör började inge vidare..

Vovven for och stämningen har inte vart nåt vidare.

Men innan vi la oss så var den på topp igen. =)

Sön började riktigt bra.

Men säg den lycka som varar...

Blev en sen start men resten flöt på hur trevligt som helst.

Senare på kvällen kom G på att han ville ha hamburgare.

Jag tyckte han va knäpp.. (erkänner jag oxå va mer sugen på popcorn*S*)

Men när han öppnar frysen tycker han att hamburgaren känns lite varmare än normalt.

Jag kände i frysen men vet inte om jag tyckte d va så varmt..

Dessutom är ju hans kyl/frys ny..

Ni har kanske läst om när hans gammla pajjade...

Vi bestämde oss för att placera en termometer för att kolla kylan i den.

Men vi kunde inte hitta den..

Jag tänkte att den kanske va i det lilla facket där han förvarar fryst dill och isbitar osv..

Så jag drog ut lådan.....

Och isbitarna var vatten........

Sååå SATANS typiskt alltså....   

Jag for iallafall hem och hämtade min termometer så vi kunde ha den i kylen för att hålla koll på den..

Vi kastade ut frysmaten på balkongen.. Vi har ju kallt som tusan så dom klarar ju sig..

Tyvärr så rymmer jag knappt min egen mat i min.. Och jag har lovat att köpa lite jobb mat åt honom och förvara den..

Sabla tur vi bor så nära.

Senare upptäckte vi förstås att kylen oxå var pajj..

Jag tog hem en påse varor från honom i morse. (mer fick jag inte med mig) Han skulle komma med resten innan han for till jobbet men hann inte..

Så nu är den maten nog förstörd..

Men vi räddade det viktigaste.

Men nu verkar d till min stora förvåning va på väg att bli varmt ute.

Typiskt att värmen ska komma nu va???

Bara att hålla koll på termometern och se om jag måste rusa över och skotta över med en massa snö.

Annars idag ska jag strax ner i tvättstugan och senare har jag shopping...

Sikken helg va???

Ha D Bäst

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Creative reader - Torsdag 2 maj 08:10

    In today's "in the Spotlight" I have the huge honor of having a chat with Paul Kaiser from "Kaiser and the Machines of Creation"   Hi Paul and Thank you for spending this time with us..   Who is Paul Kaiser? • I am a father of a...

Av Creative reader - Tisdag 30 april 10:19

  This Broken Heart   Help me heal this broken heart I don't even know where to start so many pieces on the floor I can't take this any more   Another tear another smile I turn away you don't ask why I'm silent but my hea...

Av Creative reader - 19 augusti 2022 12:00

  Words   Words like hammers pounded her like fists destroying her from within no bruises but still bleeding    #twitter #dikt #poem ...

Av Creative reader - 18 augusti 2022 20:05

  In the Shadow   In the shadow of your black soul she is freezing without knowing why dying with a smile believing this is love    #Twitter #poem #dikt   ...

Av Creative reader - 16 augusti 2022 18:36

  Your kiss   your kiss lingers in my memory on my lips I sigh remember and I long for the pain of your kiss goodbye to once again taste your lips when you return      #Twitter #Dikt #Poem ...

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards