Alla inlägg den 29 januari 2018

Av Creative reader - 29 januari 2018 09:29

Jag har äntligen börjat skriva igen!

Jag har just påbörjat min första "riktiga" novell sen silversjöarna.

Jag vet inte riktigt vad den ska heta men förtillfället kallar jag den kalejdoskop.

Jag har massor med ideer på vad jag skulle vilja skriva.

Dels några fortsättningar till "silversjöarna" och dels några historier till "vänthallen", men jag kommer mig liksom inte för att sätta mig ner och faktiskt få upp dom.

Bristen på respons till silversjöarna fick mig att tappa självförtroende lite om jag ska vara ärlig.

Man ska ju skriva för sin egen skull.

Men jag skriver ju för att jag vill dela med mig till er.

Och när jag inte direkt fick nån respons (varken bra eller dålig) så kändes det inte som att intresset för att läsa inte fanns.

Och finns inget intresse finns heller inte egentligen nån orsak till att skriva.

För historien bär jag ju alltid med mig.

Men "kalejdoskop" är så annars mot vad jag har skrivit tidigare och så annars mot vad jag ens skulle vilja läsa eller se som film själv så jag kände utmaningen locka. :)

Den är till 99% baserad på en riktigt ruggig mardröm som jag faktiskt hade nu inatt.

Så det ska bli spännande att se vart den tar mig.

Det är ju det som är det lite intressanta när jag skriver.

Inna jag har "tagit upp pennan" så vet jag inte vart historien slutar.

Hur mycket jag än vill en sak, så kan historien skriva sig helt annorlunda. :)

Det svåra med att skriva efter en dröm är ju att när drömmen är slut så vaknar man.. men historien är inte färdig.

Så jag hoppas verkligen att jag inte fegar ur utan att jag vågar sätta mig här och se vart historien tar mig.

Jag hoppas att ni vill följa med på resan. =)


kram från jag

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards