Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

hej hej

Av Creative reader - 16 maj 2011 15:53

Hej igen.

Känns lite som om mina inlägg blir allt mer sporadiska men jag arbetar på att bätra mig med det.

Tyvärr verkar d som om mina data problem fortsätter.. senast idag har den hängt sig men nu funkar den.. ( ta i trä)

Mamma skickade mig ett mms i helgen..

Det var på en jätte söt lite valp.. Både jag och G tyckte det såg ut som en schnauzer men det var heeeelt galet..

Det visade sig att nu har äntligen mamma hittat en ny lite vovve..

Hon verkar så mycket piggare och gladare nu.. (inte för att hon var dålig på nåt sätt innan) tänkt vad en lite vovve kan göra..

Hon behöver nån att pyssla om på dagarna medan resten jobbar.. Dessutom är ju en hund en bra anledning till daglig motion..

Men jösses vad d fick mig att sakna mina bäbisar..

En ny hund visar ju verkligen att mina bäbisar är borta och att livet går vidare.. Som det ska göra.. Mamma sa att det fanns en lite valp i kullen som var lik Lillan och Lady men hon ville ha en hund för dess egenskull.. Inte för att den var lik nån..

När jag kom hem från G i morsen och tittade på mina vovve bilder började jag fundera på när Luckie dog.. Mindes inte datumet så jag gick igenom mina äldre blogg inlägg och till min stora förvåning så ser jag att valpen är köpt på årsdagen av Luckies bortgång.. Mamma tog det som ett gott omen.. Som om det verkligen var meningen att dom har valt rätt..

Hoppas jag kan skaffa hund själv nångdag.. (Med G förstås.)

Annars är d som vanligt..

Har planer på en ny tavla så fort mina gamla är nog torra att flytta på.. (tar upp nästan hela mitt vardagsrum..

Har oxå börjat fundera om det finns nåt sätt för mig att publicera mina noveller.. I en samling eller nåt..

Var en som jag chattade med i morse som kom med iden..

Vore lite kul..

OM jag nångång får chansen att ställa ut så har jag bestämt mig för att göra två samlingar.. tänkte kalla dom hopp och förtvivlan.. Har då tänkt att ha mina mörkare i en och dom "gladare" i den andra.. Frågan är ju om det finns en marknad för dom.. Har i så fall oxå tänkt att måla en lite bild till varje berättelse.. (det sista är Gs idé)

Vad tror ni om d?

Tror ni d finns en marknad för d? eller är jag helt i drömmarnas värld nu?

Annars idag så håller jag på med tvätt och ska snart handla..

Funderar på att vara lat idag och köpa en grillad kyckling till middag.. Mums..

Får se hur jag gör..

Hoppas ni har d bra

Kramiz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Creative reader - Torsdag 2 maj 08:10

    In today's "in the Spotlight" I have the huge honor of having a chat with Paul Kaiser from "Kaiser and the Machines of Creation"   Hi Paul and Thank you for spending this time with us..   Who is Paul Kaiser? • I am a father of a...

Av Creative reader - Tisdag 30 april 10:19

  This Broken Heart   Help me heal this broken heart I don't even know where to start so many pieces on the floor I can't take this any more   Another tear another smile I turn away you don't ask why I'm silent but my hea...

Av Creative reader - 19 augusti 2022 12:00

  Words   Words like hammers pounded her like fists destroying her from within no bruises but still bleeding    #twitter #dikt #poem ...

Av Creative reader - 18 augusti 2022 20:05

  In the Shadow   In the shadow of your black soul she is freezing without knowing why dying with a smile believing this is love    #Twitter #poem #dikt   ...

Av Creative reader - 16 augusti 2022 18:36

  Your kiss   your kiss lingers in my memory on my lips I sigh remember and I long for the pain of your kiss goodbye to once again taste your lips when you return      #Twitter #Dikt #Poem ...

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards