Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Creative reader - 12 maj 2011 23:36

Ursäkta att jag inte har skrivit på ett tag.

Dels har jag fortfarande data trassel, men dessutom fick jag en lite kris i mitt självförtroende gällande mina tavlor..

En vän bad en konstnär titta på mina tavlor och komma med kritik..

Egentligen var den inte särskilt dålig utan han påpekade mest att det syntes att jag var nybörjare och målade ganske enkla tavlor osv..

Så egentligen var d inget direkt dåligt..

Men i mitt huvud så blev d genast tolkat som att jag inte har nån som helst talang och borde göra världen den stora tjänsten att sluta måla som dom slapp mitt värdelösa klottrande..

Visst gjorde jag en riktig och framförallt positiv tolkning?

Jag vet hur patetisk jag låter... Och jag skäms över hur känslig jag är.. Men d är/var så jag kände det..

Tappade helt tron på mig själv..

Jag har så mycket egen negativitet inom mig att när nån bekräftar att jag har rätt (även om d bara är i mitt huvud) så tappar jag tron helt..

Så jag har kämpat lite mot det och finslipar mina sista påbörjade tavlor..

Sen får man se vad som händer när jag försöker måla nåt nytt..

OM jag vågar eller om tankarna sitter för djupt för att jag ska klara av det..

Kändes lite bättre när en på chatten föreslog att jag skulle hålla auktion på bloggen så folk fick lägga bud på tavlorna.. Lät lite lockande faktiskt..

En annan kul sak var att lillbrorsan ville ha en av mina senaste tavlor.. så han ska få den.

Annars händer d inte så mycket.. Chattar när datorn är snäll.. svär över ryggen emellanåt.. läser en massa (som vanligt)  promenerar (när inte latmasken har tagit över helt) och allmänt njuter av livet så mycket som d bara går.. =)

Och njuta ska man .. =)

Livet har sina upp och ner gångar..

Så bara njuta medan man hinner..

hoppas ni får en trevlig helg..

kramiz

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards