Alla inlägg den 26 september 2010

Av Creative reader - 26 september 2010 14:51

Nu skäms jag igen för att jag är här så sällan..

Men jag lovar.. D är inte BARA pga att jag har blivit biten av latmasken, jag har fortfarande datatrassel av STORA mått..

Jag har som ni kanske vet (eller inte) bytt från windows till Ubuntu..

Och man kan lungt säga att det inte har blivit en smidig övergång..

Datorn har haft värsta psykbrytet så jag har knappt kunnat vara online nåt alls...

En lite "rolig" sak är att man aldrig från gång till gång vet riktigt hur den ska krascha.

Antingen tog d en hel vecka för den att bara logga in..

Eller så klagade den på nätverket..

Eller så bara låste den sig på alla möjliga olika sätt..

Vi trodde vi laddat ner fel version eller nåt (jag kan egentligen inget alls om datorer så nu kan jag säga saker som inte alls stämmer. sorry G) så förra helgen (visst va d då?) installerade vi en annan version.. Funkade först men inte länge..

Jag (som inte kan ett dugg) är lite lur på att d är nåt fuffens med firefoxinställningarna

men enligt G så är d nåt annat..

Hur som helst funkar d inte..

Vi hade tänkt testa ifall d va helt enkelt så att d va nåt fuffens med grafikkortet eller hårddisken.. Vi hade tänkt testa grafikkortet i helgen men hade tyvärr inget som passade..

Nu har vi iallafall bytt tillbaka till windows för att se om d funkar..

Och visar d sig att windows är ok ska jag kanske testa Fedora..

Ska bli spännande för varken jag eller G (så vitt jag vet) har nån erfarenhet av den.

Och tänk nu på att jag kan absolut INGET om datorer så risken finns att jag skriver helt fel och har misstolkat saker G har sagt..OM han ens har sagt dom..

Så ta detta med en nypa salt.

Annars då?

Inatt var d kallt ute.. säkert en minus.. Brrrrr... Första kalla natten (så vitt jag vet)

Så snart får jag ääääntligen använda mina benvärmare. (har just köpt ett par nya och funderar på några till.)

Jag har köpt mig en ny bäddmadrass i torsdags.. Inte gratis kan jag meddela..

Så nu ska jag köra en prinsessan på ärten variant.. Har dock inte testat sova i den än.. (har sovit hos G)

Hans föräldrar va på besök.. Alltid lika trevligt..

Jag och Ls har umgåtts en hel del.

Nåt jag har misst nu? hmmmm ... Tror nog inte d...

Hur som helst..

Ta d jag skriver om datorer som d är menat.. En TOTALT okunnig person som försöker förklara saker hon inte vet nåt om.. Hehe...

Annars önskar jag en trevlig fortsättning på helgen.


Varma kramar håller kylan borta

                      

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards