Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Creative reader - 11 maj 2010 17:50

Pratade med mamma idag.

Hon har pratat med vetrinären och han tror Luckie kan ha cancer.

Dom ska testa en sak först, men om han hittar nåt när han undersöker henne nästa vecka så kan hon bli avlivad på fläcken.

Mamma orkar inte gå igenom en gång till d hon gick igenom med Lady.

Hon vill minnas Luckie som hon är.. Inte som Lady sjuk och härjad.

Och jag förstår henne..

Måste va så jobbigt för henne.. För dom allihopa.

Dom har ju levt med henne varje dag...

Jag har ju inte levt med  henne på flera år och jag vet hur mycket jag kommer att sörja.. Hur mycket värre är d då inte för dom?

Ingen vidare dag alls med andra ord.

Blev ingen lyckad stan visit heller..

Var inte direkt på humör om man säger så.

Dels pga magen och dels pga vovvsingen.

Provade skorna men d blev inget köp.. funderar om dom kanske va för stora (fanns ingen mindre storlek som jagkunde hitta och jag orkade inte fråga.)

Jag tog en fika.. mest för att inte förlora kontrollen över fobin men d kändes inge vidare.

Fick inte ens i mig min favvo middag med baccon.

Mår bara illa och känner mig allmänt blääääääh....

Ingen vidare dag med andra ord...

  


Börjar kännas som jag har sann drömmar...

Önskar bara dom kunde ha vart den trevliga sorten istället..

Vart är drömmarna om kärlek som slår in?

Varför inte få drömma om romantik och hemliga beundrare istället?

Varför bara om döden?

Jag bara undrar....


Av Creative reader - 11 maj 2010 11:04

   Hejsan hej.

Vet egentligen inte vart jag ska börja.

Kanske med helgen?

Den har vart riktigt rolig.

Lör skrattade jag så mycket att jag grät om jag ska vara ärlig.

Sön var nog ingen riktigt höjdar dag som så men den hade sina små ljusglimtar.

Magen var på uselt humör och jag hade ont i ryggen.

Men G var så snäll och omtänksam hela kvällen att d gjorde att d kändes mycket bättre.

Mån började inge vidare.

Egentligen började d redan under natten.

Drömde att jag for och hälsade på där hemma..

Och när jag kommer dit så är Luckie (men såg ut som Lady) mer eller mindre döende.

Hela hon var matt och torr innifrån och ut liksom..

Som att hon var på väg att bli damm eller nåt.

Vaknade i tårar.

Så på morgonen ringde jag mamma direkt för att kolla läget.

Hade liksom räknat med att få höra att Luckie va pigg och glad osv osv osv...

Men men..

Hon har slutat äta och är på väg att magra bort nästan.

Hon är helt enkelt gammal och när Lady dog så tappade hon orken liksom.

Min lillgumma.

Är så glad över att hon var med mig och G en sommar medan vi fortfarande var ett par.

Jag har massa fina minnen när hon va en pigg och glad hund och massa gulliga foton.

Till skillnad från Lady.

Sista gången jag såg henne hade hon nästan ingen ork kvar..

Och hon stannade bara nån timme och ville i vanlig ordning inte va med på foton...

Till skillnad från Luckie som älskar kameran.. *S*

Mina bäbisar.

Men dagen var inte helt deppig.

Jag var med Ls oxå och d är ju alltid nice. =D

Hon hjälpte mig att lägga upp några byxor. D va tänkt vi skulle lägga upp 4par men d blev bara två. Ls var inte i så bra form och med tanke på att T flyttade söndag så är d ju inte särskilt konstigt.

Ls ska flytta ner hon oxå men d dröjjer.

Hon hade sen ett ärende på stan så vi gick dit.

När vi va klar ville hon ha en fika så vi smet in på "mitt" fik och satte oss där.

Då ringde en kompis till henne som råkade vara alldeles i närheten så hon kom oxå dit.

Jätte trevlig tjej som jag har träffat nångång tidigare så vi hade hur trevligt som helst.

fick oxå en komplimang för min sminkning av henne.. D va jätte kul.

Alltid kul med såna komplimanger tycker jag.

På kvällen var jag hos G som vanligt.

Och magen var på riktigt uselt humör.

Fattar inte vad d är med den..

Men d börjar oroa mig.

Än så länge har jag inte tappat kontrollen över fobin men d är nära.

Hade tänkt gå in till stan idag för att köpa skor (har längtat såååå mycket) men efter hur magen har vart d senaste två dagarna så vet jag inte om jag vågar.

Satans jävla skit liksom.

Vet inte alls varför den är så satans uppkäftig.

För jag har inte ätit nåt olämpligt..

Det har inte varit under stress.. snarare tvärt om...

Igår hade jag just fikat och satt mig till rätta i soffan med G i lugn och ro när den fick ett bryt..

Så jag vet inte.

Men d var så förr oxå när den var som jävligast..

D är ju d som är d svåra..

Att den suger utan att man har gjort nåt fel...

Jaja.. shit happens liksom...

Välkommen till mitt liv.. :S

Bara att rida ut stormen.

D går upp och d går ner.

Ikväll blir jag solo eftersom d är en mysko vecka.

Imorrn ska jag få besök av min faster och sen efter d möta G på stan.

Så detta kan mycket väl bli enda inlägget denna vecka.

OM d nu inte händer nåt förstås.. =)

Ha d bäst

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards