Direktlänk till inlägg 2 maj 2018

Mina topp 5 youtube favoriter

Av Creative reader - 2 maj 2018 09:00




1. Claire Marshall/ohhaiclaire

Description; LA based Makeup Artist turned Beauty & Lifestyle Vlogger.

Om kanalen; Skönhet, vloggar, resor, musik, inredning och allmänt ditt och datt.

För; Allvarligt kan jag inte riktigt säga just varför jag är så stort fan av hennes kanal men sen jag började se den kan jag inte låta bli. Hon är bara så intressant av nån oförklarlig orsak. Även om hennes videos/inlägg är väl redigerade ibland så får det dom bara att verka välgjorda istället för tillgjorda om ni förstår skillnaden. Hon är bara såååå intressant.

Nackdelar; Emellanåt går det lite väl länge mellan hennes videos. (i min smak)

#Fangirl 


2. annaleeandjesse

Description; We are a married couple who live in Los Angeles. Anna Lee is a hairstylist and Jesse is a photographer. We do VLOGs Hauls and Tutorials.

Om kanalen; Många resor, hår, mode, hundar och jesse eats!

För; Det är verkligen svårt att sätta fingret på varför exakt jag gillar nån. Ett klart plus i detta fall är ju förstås hundarna. ;) men dom är helt enkelt ett härligt par att följa. Jätte intressant att se när dom är med annalees jobb i japan. man får inte följa henne på jobbet men desto mer när dom går omkring och kollar i affärer, äter och mycket annat. Dom är verligen inbjudande i sitt sätt att vara på. Lite kul är oxå att dom är vänner privat med min nr1 på listan Claire Marshall. Det var via hennes kanal jag hittade dom. :)

Nackdelar; Samma som hos Clair Marshall, men ännu värre.. Dom laddar upp på tooook för sällan! (i min smak)

#Fangirl  


3. Megan Ellaby

Description; A channel by a fashion loving Mancunian weirdo (hon finns i UK)

Om kanalen; Mycket mode (hon har en härlig stil med mycket färger och mönster), vloggar, skönhet, lookbooks, hauls och massor annat. :) 

För; Hon har en sprudlande personlighet och det är alltid så kul att se henne oavsett om det är kläder, smink eller vad. Man får energi av henne helt enkelt. Sen har hon en stil som jag sällan ser irl eller på youtube i vanliga fall vilket gör det mer intressant. Sen att hon har två små hundar som dyker upp titt som tätt är ju bara ett plus i mina ögon.

Nackdelar;  Ärlig så har jag svårt att säga att det finns något negativt att säga om hennes kanal.   

#Fangirl  


4. Allana Davison/allanaramaa

Description; HELLO and welcome to my channel! I love to make YouTube videos all about beauty, fashion, and lifestyle, and you will (usually) find three uploads per week! ;) Thanks for stopping by and don't forget to hit that subscribe button if you want to see more!

Om kanalen; En rolig blandning av mode, skönhet, vloggar, resor, hauls, recept och mycket annat.

För; Fullpackad av rolig energi. Hon har verkligen en härlig personlighet och utstrålning. Skulle jag jämföra henne med en tvserie karaktär så blir det Dean Winchester från Supernatural (fråga mig inte varför men så fort jag ser nån av dom så täker jag genast på den andra lol)

Nackdelar; Möjligen kan hon uppfattas som lite väl "mycket" om man kanske känner sig trött eller hängig. men så är det med det mesta kan jag tycka. Hon har egentligen inga "riktiga" nackdelar.   

#Fangirl   


5. Zoella

Description; Det fanns ingen på hennes kanal.

Om kanalen; Mode, skönhet, hauls och sååå mycket mer.

För; Hela Zoella är en stor inspiration. Hon har bla en till youtube kanal (MoreZoella) hon har skrivit 3 böcker (som jag vet om iaf och jag har personligen inte läst dom ännu men funderar på att kolla in dom lite mer) och håller även på med ytterligare en bok, denna med tips och recept på olika högtider. Hon har även ett företag och gör bla badprodukter och annat. Dom som trodde att youtubers bara sitter och slappar borde kolla in hennes kanal lite närmare. =)

Nackdelar; Egentligen inga riktiga nackdelar här heller.. Det mesta inom youtube handlar om tycke och smak.   

#Fangirl   



Att göra en lista på mina topp 5 youtubers var svårare än jag trodde. Först tänkte jag göra en topp 10 men sen när jag kom till att motivera varför man skulle se dom.. Varför jag ser dom, då blev det genast svårare.. "description" delen kopierade jag från deras kanaler men allt annat är vad jag själv har sett och tycker. Min topp 5 lista tror jag inte kommer ändras allt för mycket, inte topp 4 iaf. men sen är mitt tittande mycket beroende på om jag är hos mig eller G (jag följer vissa hemma och vissa hos honom) eller vilken årstid det är. Eller bara vad jag känner för. Ibland är man mer sugen på nåt lättsamt sminkande, andra gånger djupare samtal och sen varför inte lite DIY?

Här kommer ytterligare några jag tycker ni ska kolla in.

(det är ingen ordning på dom nu och jag beskriver heller inte alla)


Vi får absolut inte glömma Helen Torsgården/hiiLen. Jag gillar verkligen hennes videos, framförallt om djuren. Hon har även ett onlineföretag och har egna sminkborstar. (har varken testat borstarna eller beställt från hennes sida)

thataylaa/ThaTaylaa. Mycket smink, ännu mer Foundations men även mycket annat.. Hon håller även på med välgörenhet. Ytterligare en som visar att det är mycket mer än bara youtube. Hon är verkligen en inspirerande personlighet.

Niomi Smart. Här finns det en mix av allt möjligt, skönhet, vloggar och mycket annat.. Men även mycket hälso relaterat i form av träning och recept. Hon har även skrivit en kokbok. (jag har personligen inte läst den) En härlig tjej att följa helt enkelt.

Hermione Chantal. Passar framförallt dig som gillar DIY, hon har gett mig många ideer. :)

I Covet Thee/icovetthee. Rätt "vanliga" youtube saker, smycken, smink, hauls, böcker osv. Men det känns som man sitter och lyssnar på en kompis eller syster. Verkligen en helmysig tjej.


Jag hoppas ni hittar någon ny som ni gillar som ni kanske inte har lagt märke till tidigare.

Ha nu en riktigt härlig youtube onsdag ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Creative reader - 19 augusti 2022 12:00

  Words   Words like hammers pounded her like fists destroying her from within no bruises but still bleeding    #twitter #dikt #poem ...

Av Creative reader - 18 augusti 2022 20:05

  In the Shadow   In the shadow of your black soul she is freezing without knowing why dying with a smile believing this is love    #Twitter #poem #dikt   ...

Av Creative reader - 16 augusti 2022 18:36

  Your kiss   your kiss lingers in my memory on my lips I sigh remember and I long for the pain of your kiss goodbye to once again taste your lips when you return      #Twitter #Dikt #Poem ...

Av Creative reader - 7 juni 2022 07:32

  In silence   in silence the wounds you can't kiss turns to scars sealed away unhealed       ...

Av Creative reader - 10 februari 2022 08:56

  the kiss     I scream in silence drown in tears love should never be replaced by fear I want to kiss your cheek and not your eyes give me a hello and not a good bye    #suicidezero ...

Presentation


Hi

I'm Creative Reader
A Creative spirit from the north of Sweden
Here you will find my
Music
Poems
and
short stories
feel free to leave a comment/kommentar

Enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards